سرنوشت تلخ حیوانات در باغ وحش جیزه

حیوانات ساکن در باغ وحش جیزه مصر در شرایطی بی‌رحمانه، وحشتناک و اسفناک به‌سر می‌برند تاجایی‌که مشهور است این یک باغ وحشت برای مرگ تدریجی حیوانات است و نه باغ وحشی برای زندگی آن‌ها.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اینجا باغ وحش جیزه در مصر است؛ مکانی که در سال ۱۸۹۱ تأسیس شد و زمانی یکی از دیدنی‌ترین و محبوب‌ترین باغ وحش‌های سراسر آفریقا بود.

در حال حاضر تنها سایه‌ای گنگ، تاریک و شوم از آن شکوه قدیمی برجای مانده است. امروز حیوانات این باغ وحشت در فضاهای بسیار محدود و بدون غذا و آب محبوس هستند. ف

فیل‌ها زنجیر شده‌اند تا از حرکت کردن آن‌ها در اطراف ممانعت شود، شیرها، عصبی و کلافه در قفس‌های کوچک خود دور می‌زنند، قفس‌ها بهم چسبیده و تعداد حیوانات درون آن‌ها بسیار بیشتر از ظرفیت قفس است تا جایی‌که حتی فضای تحرک برای حیوانات نیست و به جز این گونه‌ها، هر حیوان دیگری که به آن وارد می‌شود تنها برای ذبح می‌آید و بس. بدترین باغ وحش جهان در مصر است. زمان آن رسیده است که این زندان ابدی و خوفناک تعطیل شود.

اسیران بی‌گناه این زندان، مجروح و بی‌حال بدون هیچ شور و نشاطی که خبر از خوی وحشی آن‌ها بدهد در حالت دل‌مردگی و افسردگی حاد به‌سر می‌برند.

مسئول نگهداری از این حیوانات در ازای گرفتن پول اجازه ورود به قفس‌ها و حتی آزار و اذیت حیوانات را به بازدیدکنندگان می‌دهد و شواهد بسیاری وجود دارد که توله‌شیرها و حیوانات ناتوان مورد ضرب و شتم فراوانی از سوی آن‌ها واقع شده‌اند و با هر وسیله ممکن مجروح شده‌اند.

حیوانات این باغ وحشت در اصل قربانیانی هستند که به بدترین شکل ممکن به قربانگاه رانده شده‌اند. مردم مصر این زندان را بدترین باغ‌وحش جهان می‌نامند که با سلول‌های کثیف، کوچک و تنگ خود حیوانات رنجور و بیمار را در تأسف‌بارترین حالت ممکن نگهداری می‌کند.

از سوی دیگر مدارک بسیاری دال بر وجود نوعی گردشگری بر مبنای شکنجه حیوانات در مصر وجود دارد، برای مثال پرورش شیر برای شکار شدن در آینده آن‌هم در حالی که محصور در چهارچوبی فلزی به یک ستون زنجیر شده است.

علاوه بر این سوءاستفاده شدید از اسب، شتر و الاغ در جاذبه‌های مهم گردشگری این کشور مانند اهرام جیزه نیز چنان مشهود است که برخی گردشگران از تجربه بازدید خود از مصر به‌عنوان "جهنمی برای تعطیلات یک گردشگر" یاد کرده‌اند.

چهارپایانی که در هنگام صعود به بالای اهرام سر می‌خورند، می‌لغزند، به پایین پرتاب می‌شوند و با پاهای آسیب‌دیده و بدنی زخمی، با وجود گرمای شدید ناشی از تابش خورشید و بدون آشامیدن قطره‌ای آب، به اجبار شلاق بی‌رحم سواران خود به مسیر ادامه می‌دهند.

بدین‌ترتیب حیوانات در مصر امروز، کشوری که در دوران باستان خود بیشترین ارزش و احترام را برای آن‌ها قائل بوده است، در معرض هر نوع سوءاستفاده غیرقابل تصور و برخوردهای وحشیانه و وحشتناک قرار دارند و وجود هرج و مرج سیاسی باعث می‌شود که رنج آن‌ها براحتی فراموش شود.

فقدان هر گونه قانون حمایتی برای حیوانات، چه اهلی و چه وحشی، سرنوشت بسیار سنگین، تلخ و فراتر از تصوری را به آن‌ها تحمیل می‌کند. گردشگران مصر و بازدیدکنندگان باغ وحش جیزه همگی چشمان خود را به روی درک سهمناک و شکنجه‌های بی‌رحمانه حیوانات می‌بندند و تمامی توجه خود را با مناطق گردشگری معطوف می‌کنند.

با این اوصاف، مصر، کشوری که روزی در برابر برده‌داری قیام کرد و سعی در ریشه‌کن کردن آن داشت، امروزه و در دل قرن ۲۱، این سنت قدیمی را به کمی تغییر در اصول پایه زنده کرده است.

حیوانات بردگان بی‌گناه انسان‌های ظالمی هستند که در بدترین شرایط و با کم‌ترین امکانات باید تا حد توان فعالیت کنند و در این راه جان بدهند؛ یا در پشت میله‌های قفسی تنگ و تاریک و یا زیر بار سنگین حمل گردشگر.

کد خبر 425316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.