«دَست یار» برای تأمین نان نیازمندان اجرا می‌شود

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از اجرای طرح «دَست یار» جمع‌آوری کفاره روزه برای تامین نان نیازمندان توسط این جمعیت خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد نصیری، اظهار کرد: با توجه به ظرفیتی که در احکام اسلام در زمینه کمک به نیازمندان با پرداخت کفاره روزه ماه مبارک رمضان وجود دارد، هلال‌احمر طرح جمع آوری کفاره روزه را با هماهنگی وزارت رفاه و با هدف تأمین نان نیازمندان اجرا می‌کند.

وی درباره اجرای طرح «دَست یار» جمع‌آوری کفاره روزه برای کمک به افراد نیازمند، گفت: با توجه به تأثیر شیوع کرونا در جهان و در کشور ایران بر تعطیلی برخی مشاغل و کسب و کارها و تحت تأثیر قرار گرفتن معیشت مردم کم برخوردار و حاشیه نشین از تبعات این بیماری و از طرفی با توجه به نظر اغلب مراجع که کفاره روزه باید تبدیل به قوت غالب یا همان نان شده و در اختیار نیازمندان قرار گیرد، هماهنگی لازم با معاونت رفاه اجتماعی وزارت رفاه انجام و زیرساخت لازم فراهم شده تا با جمع آوری کفاره روزه با نیت تبدیل به نان، مبلغ جمع آوری شده برای خرید نان به حساب افراد نیازمند واریز شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: مبالغ جمع آوری شده براساس اطلاعات سایت refahi.ir به حساب سرپرست خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند و در ماه‌های گذشته کمترین میزان گردش مالی را داشته اند واریز شده و صرفاً در دستگاه پوز نانوایی‌های سراسر کشور قابلیت خرید دارد.

نصیری با اشاره به اینکه این طرح با موافقت نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مقابله با اثرات شیوع بیماری کرونا و صرفاً در سال جاری برگزار می‌شود، به ایرنا گفته است با اجرای این طرح، شأن و کرامت فرد نیازمند حفظ شده و موضوع تأمین قوت غالب براساس نظر مراجع نیز رعایت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که تمایل دارند در این طرح مشارکت کنند می‌توانند مبالغ خود را به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ واریز کرده و یا از طریق کد دستوری #۱۱۲* اقدام کنند.

کد خبر 425311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.