این دستگاه آلودگی خودروها را ۷۵ درصد کاهش می‌دهد

یک دستگاه جدید به نام "راکتور تصفیه کننده گازهای خروجی با کمک پلاسما"، می‌تواند گاز خروجی خودروها را تا ۷۵ درصد کاهش دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دود ناشی از اگزوز خودروها، سهم بسزایی در آلودگی هوای کلان‌شهرها از جمله پایتخت دارد؛ حال تصور کنید دستگاهی اختراع شود که میزان این آلودگی را تا ۷۵ درصد کاهش دهد. این اقدامی است که یک شرکت دانش بنیان به تازگی انجام داده است.

رسول یاراحمدی، مدیر عامل این شرکت اظهار کرد: این دستگاه، "راکتور تصفیه گازهای خروجی با کمک پلاسما" نام دارد که می تواند گازهای آلوده محیط را گرفته و با کمک پلاسما آن‌ها را تصفیه کند. این دستگاه می‌تواند روی خودروهای سواری نیز نصب شود و به شکل موثری آلودگی ایجاد شده توسط آن‌ها را کاهش دهد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در ادامه گفت: یک شرکت فرانسوی نوعی از این دستگاه را ساخت که برای خودروهای گازوئیل سوز استفاده می‌شود، اما ما در ایران موفق شدیم که دستگاه مناسب برای خودرو های بنزین سوز را تولید کنیم.

یاراحمدی قیمت تمام شده این دستگاه را یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: ما معتقد هستیم استفاده از این دستگاه صرفه اقتصادی دارد و با توجه به اینکه به صورت مداوم در حال کار بر روی آن هستیم، ممکن است قیمت آن در آینده نیز کاهش یابد.

وی اظهار داشت: همکاران مشارکت کننده در این طرح اکثراً عضو هیئت علمی و مدرس دانشگاه هستند و سال‌ها تجربه و اندوخته دانش خود را به آزمایشگاه آوردند تا این ایده و فکر به محصولی کار آمد تبدیل شود.

کد خبر 425211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.