۱۰۰ پایگاه دریافت فطریه در اصفهان دایر می‌شود

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان گفت: ۱۰۰ پایگاه برای جمع‌آوری زکات فطریه فعال می‌شود همچنین روش‌های پرداخت الکترونیک در دسترس شهروندان خواهد بود.

علی‌اصغر شاهزیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه نماز عید فطر برگزار نمی‌شود در صحن مصلی اصفهان پایگاهی نداریم اما در سطح شهر ۱۰۰ پایگاه برای جمع‌آوری زکات فطریه فعال است روش‌های پرداخت الکترونیک در دسترس شهروندان خواهد بود.

وی در خصوص پرداخت الکترونیکی فطریه، افزود: مردم می‌توانند با شماره گیری کد *۶۶۵۵*۲۰۰۲# فطریه خود را به سهولت تنها با گوشی همراه خود پرداخت کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: بهتر است فطریه از طریق سامانه بهزیستی پرداخت شود، در غیر این صورت حضور در پایگاه‌ها با توجه به رعایت همه نکات بهداشتی باشد.

وی با بیان اینکه در پایگاه‌های بهزیستی تا حد امکان از گرفتن پول نقد خودداری می‌شود، اظهار کرد: در صورت استفاده نکردن از روش‌های پرداخت الکترونیک شهروندان با دوری از هرگونه تجمع فطریه خود را در این پایگاه‌ها پرداخت کنند، همچنین در پایگاه‌های برقرار هم از روش پرداخت با کارت بانکی استفاده می‌شود و رسید آن در صندوق انداخته می‌شود.

شاهزیدی با بیان اینکه پرداخت فطریه به وسیله کد ussd به حساب بهزیستی به اطلاع همه ادارات استان رسیده است، افزود: کارمندان ادارات دولتی می‌توانند فطریه و کفارات خود را به حساب بهزیستی یا کمیته امداد واریز کنند که شماره کد دستوری واریز در اختیار همه قرار گرفته است.

وی در خصوص هزینه کرد این مبالغ در بهزیستی گفت: هر ساله تلاش ما بر این است یک ماه قبل از ماه رمضان از خانواده‌های نیازمند تحت پوشش گزارشی بگیرند تا فطریه جمع‌آوری شده در جهت تامین نیازهای این خانواده‌ها هزینه شود، همچنین کفاره را برای هزینه خرید آرد، گندم یا نان هزینه می‌شود.

شاهزیدی افزود: همه خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی استحقاق کمک و اخذ فطریه را دارند چرا که نیازمندی این افراد که اکثراً بی سرپرست، بدسرپرست یا دارای سرپرست از کار افتاده هستند محرز شده است و همه این مبالغ جمع‌آوری شده در جهت تامین هزینه زندگی این افراد خواهد بود.

کد خبر 425206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.