تولید میدان گازی پارس جنوبی به ۷۰ میلیون متر مکعب رسیده است

وزیر نفت گفت: تولید از میدان گازی پارس جنوبی در سال ۹۲ روزانه ٢٨٠ میلیون مترمکعب بود که این میزان اکنون به ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است و امسال نیز ۵۰ میلیون مترمکعب به این میزان افزوده می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، بیژن زنگنه، وزیر نفت پیش از فرمان دستور زنده رئیس‌جمهوری برای نصب جکت سرچاهی فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: تولید از میدان گازی پارس جنوبی در سال ۹۲ روزانه ٢٨٠ میلیون مترمکعب بود که این میزان اکنون به ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است و امسال نیز ۵۰ میلیون مترمکعب به این میزان افزوده می‌شود.

وی در ادامه افزود: در سال ۹۲، ۱۰ فاز متعارف پارس جنوبی در مدار و ۱۷ طرح نیمه تمام داشتیم که هم اکنون به جز پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی همه طرح‌ها تکمیل شده است و امسال تمام فعالیت‌های دریایی این میدان به اتمام می‌رسد.

وزیر نفت اظهار کرد: تمام کارها در شرایطی انجام شد که مشکل مالی داشتیم و نفت ۱۰۰ دلاری نداشتیم، البته صندوق توسعه ملی کمک زیادی به ما کرد.

زنگنه ادامه داد گفت: قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به‌عنوان آخرین فاز پارس جنوبی سال ۹۶ با یک کنسرسیوم بین‌المللی امضا شد و پیش از ترک این پروژه ۱۰۰ میلیون دلار در این طرح هزینه کردند.

وی اخاطرنشان کرد: قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با دو هدف به امضا رسید که نخستین آن برداشت ۵۶ میلیون مترمکعبی و دیگری استفاده از سکوی فشارافزای بود. پیام ما این است در شرایط تحریم متوقف نمی‌شویم و کار توسعه و تولید با سرعت ادامه داد.

کد خبر 425066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.