آخرین حضور عربستانی‌ها در ایران/ پرسپولیس ۱ -۰ الهلال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۵ + فیلم بازی

پرسپولیس در اولین روزهای حضور برانکو ایوانکوویچ، توانست در ورزشگاه آزادی با یک گل پیروز دیدار مرحله یک هشتم نهایی مقابل الهلال شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس برخلاف لیگ برتر ۹۳-۹۴، با حمید درخشان حضوری چشم‌گیر میان تمام نمایندگان ایرانی در لیگ قهرمانان داشت. سرخ‌ها هر چه در لیگ ناکام بودند ولی به حریفان آسیایی رحم نمی‌کردند. پرسپولیس با بردهای اقتصادی بالاخره جواز حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان را به دست آورد و در این مرحله رقیب غول عربستانی یعنی الهلال شد.

دیدار رفت در حالی در ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفر و مملو از تماشگر آزادی تهران آغاز شد که پس از آن هرگز شاهد حضور باشگاه‌های عربستانی در ایران نبودیم. الهلالی‌ها بازی را بهتر شروع کردند و دقیقه ۲۸ بازی نیز به گل رسیدند اما کمک داور مالزیایی به اشتباه افتاد و پرچم خود را به نشانه‌ی آفساید بالابرد. در ادامه پرسپولیسی‌ها با کمک جو حاکم بر استادیوم بازی را به دست گرفتند و هادی نوروزی دو بار تا گشودن دروازه الهلال فاصله چندانی نداشت.

در اواخر نیمه‌ی دوم، آبی‌پوشان الهلال یک بار دیگر توپ و میدان از حریف ایرانی خود پس گرفتند و موقعیت‌های زیادی را روی دروازه سرخ‌پوشان تهرانی ایجاد کردند اما واکنش‌های استثنایی سوشا مکانی در آن روز اجازه گل زنی به مهاجمان عربستانی نداد. بالاخره دروقت‌های تلف شد، اشتباه الهلالی‌ها در محوطه جریمه توپ را به مهدی طارمی رساند و او نیز با یک کات بک، مدافع آبی‌پوش را به اشتباه انداخت تا گائیرو دقیقه ۹۲ دروازه خودشان را باز کند. پرسپولیس با این پیروزی برای دور باگشت امیدوار باقی ماند.

پس از این مسابقه، روابط فوتبالی نیز مثل روابط دیپلماتیک دو کشور، تیره و تار شد و تیم‌های عربستانی حاضر به بازی مقابل باشگاه‌های کشورمان در خاک ایران نشدند. حالا ۵ سالی از آن شکست ستارگان گرانقیمت الهلال در جهنم آزادی می‌گذرد و بازی‌های نمایندگان دو کشور، در زمین بی‌طرف برگزار می‌شوند.

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۵ - یک هشتم نهایی

استادیوم: آزادی، تهران

تاریخ برگزاری: ۲۹ اردیبهشت ۹۴

پرسپولیس ۱-۰ الهلال

کد خبر 425022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.