یک سال از جدایی نقاش بارسا گذشت/ پاهایی خوش رنگ‌تر از قلموهای پیکاسو

امروز سالگرد جدایی و خداحافظی پیکاسوی بارسا با لباس آبی اناری پوشان ایالت کاتالونیا است.امروز سالگرد جدایی و خداحافظی پیکاسوی بارسا با لباس آبی اناری پوشان ایالت کاتالونیا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دو سال پیش در چنین روزی آندرس اینیستا فوق ستاره اسپانیایی بارسلونا آخرین بازی خودش را در لباس آبی اناری‌ها انجام داد

انگار خلق شده بود تا توی لحظات خاصی بیاید و تفاوت‌ها را رقم بزند. آن لحظاتی که ابر ستاره‌ها هم دیگر توان تغییر نتیجه را نداشتند آنجا بود که او دست به کار می‌شد.

مرد روزهای سخت. وقتی که همه ناامید شده بودند و انرژی‌شان تمام شده بود، او بود که دستمال قدرتش را درمی‌آورد و به بازو می‌بست تا بتواند همه چیز را عوض کند.

شوالیه‌ی رنگ پریده هرچه درصد خونش کم می‌شد احتمالش بیشتر بود که یه فینیشر برای ناک اوت کردن حریف رو کند.

مثل آخرین دقایق استمفوردبریج که شوتش درست رفت همان جایی که پیترچک دو متری هم بهش نرسید. مثل آن لحظه‌ای که توی ژوهانسبورگ آخرین ضربه را به شکلی زد که به تورس درس گلزنی داد و به روبن نشان داد که چطور می‌شود به قهرمان یک ملت بدل شد.

نقاش بارسلونا یک عمر درمیانه‌ی میدان آبی‌اناری ها بی‌صدا و سربه‌زیر مشغول رنگ‌آمیزی کردن زمین فوتبال بود، و پاهایش خوش دست‌تر از قلمو های پیکاسو شاهکار خلق می‌کردند و نیوکمپ و هرورزشگاهی را به شیک‌ترین گالری دنیا بدل می‌کرد.

آثارش هنوز خریدار دارد. هنوز می‌شود به طرح‌های زیبایی که در گذشته زده، خیره شد و کیف کرد. می‌شود با دیدنش دلتنگ نبودنش وسط زمین فوتبال شد و می‌شود با دیدن عکس‌های خداحافظی‌اش با نیوکمپ ساعت‌ها گریست.

دو سال پیش در چنین روزی آندرس اینیستا فوق ستاره اسپانیایی بارسلونا آخرین بازی خودش را در لباس آبی اناری‌ها انجام داد. مردی که دارد آخرین آثارش را برای فوتبال خلق می‌کند.

بدون شک مثلث طلایی مسی، ژاوی، اینیستا، جزو بهترین‌های مثلث تاریخ فوتبال است، مثلثی که آبی اناری با آن بر فوتبال جهان تا سالیان سال فرمان روایی می‌کرد

ژاوی که پس خداحافظی با قطر رفت و آنجا به کسب درآمد ادامه داد، آندرس هم به شرق آسیا نقل مکان کرد و در "جی لیگ ژاپن" مشغول بازی شد.

از آن مثلث مخوف فقط یک لیونل مسی برای بارسا باقی مانده که او هم به پایان دوران خیره کننده خود در کاتالونیا نزدیک می‌شود و با رفتن ضلع سوم این مثلث قطعاً روزهای سختی در انتظار بارسلونا خواهد بود

کد خبر 424897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.