فاز نخست تراموا شیراز سال آینده افتتاح می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: پروژه احداث تراموا را با اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان و با مشارکت شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه منعقد کرده و برای تامین اعتبار این پروژه بودجه مناسب پیش بینی شده است.

مجتبی زور بخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نخستین خط تراموای شیراز به طول ۱۰ کیلومتر از آرامگاه سعدی آغاز و پس از گذر از آرامگاه حافظ، دروازه اصفهان، مجموعه زندیه (فلکه شهرداری) و حرم مطهر شاه چراغ (ع) به پایانه شاهزاده قاسم می‌رسد.

وی با اشاره به زمان آغاز عملیات عمرانی تراموا شیراز، افزود: مقرر شد تا تجهیز کارگاه این پروژه در ماه اخیر انجام شود، فاز نخست پروژه تراموا از پایانه شاهزاده قاسم تا دروازه اصفهان تعریف شده است و سال آینده افتتاح می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه بقیه مسیر تراموا نیز در فازهای بعدی تعریف شده است، خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز قرارداد پروژه احداث تراموا را با اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان و با مشارکت شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه منعقد کرده و برای تأمین اعتبار این پروژه بودجه مناسب پیش بینی شده است.

زور بخش تاکید کرد: تلاش داریم فاز نخست پروژه تراموا از پایانه شاهزاده قاسم تا دروازه اصفهان، سال آینده افتتاح شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تراموا مسیر محدودی در شیراز که مسیر گردشگری و مذهبی است را پوشش می‌دهد، تأثیری بر درآمد تاکسی‌ها ندارد، در حال حاضر حدود ۱۵ هزار تاکسی و دو هزار اتوبوس در شهر شیراز فعال است و طی سال گذشته روزانه بیش از صد هزار مسافر با متروی شیراز جابه‌جا شده‌اند.

کد خبر 424851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.