قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری اصفهان به عنوان نخستین شهرداری کشور توانست از دولت برای خرید اتوبوس و تقویت BRT، اوراق مشارکت دریافت کند که ۳۰ درصد آن برای اقدامات زیرساختی و ۷۰ درصد آن را برای خرید اتوبوس هزینه میشود.
وی افزود: با پیگیریهای شده ۷۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده اما هنوز به ناوگان اضافه نشده و و در پارکینگهای اتوبوسرانی است، زیرا تعداد مسافران مشخص نیست و به تناسب افزایش تعداد مسافر این اتوبوسها وارد ناوگان میشود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در حال حاضر ۵۷۰ اتوبوس حدود یکصد هزار مسافر را در شهر جابجا میکنند، گفت: با توجه به بررسی میزان درخواست سفر و افزایش تعداد مسافران، به مرور برخی از خطوط اتوبوسرانی فعال یا تقویت میشود.
وی با اشاره به بازسازی اتوبوسها، گفت: سال گذشته با توجه به پیگیریهای شده توسط شهردار اصفهان، معاون مالی و اقتصادی شهردار و اقدامات شرکت واحد اتوبوسرانی در زمینه بازسازی اتوبوسها از دو سال و نیم گذشته که تبدیل به یک برند در حوزه بازسازی در سطح کشور شده، شهرداری اصفهان موفق به دریافت اعتبارات قابل توجه برای بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس شد.
افتخاری در خصوص نحوه تأمین هزینههای مورد نیاز برای بازسازی اتوبوسها، خاطرنشان کرد: هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس به طور میانگین ۳۰۰ میلیون تومان است که ۸۰ درصد هزینهها از طریق ارائه تسهیلات کم بهره و ۲۰ درصد توسط شهرداری تأمین میشود، البته مجوزهای لازم از سازمان برنامه و بودجه کشور دریافت شده است.
نظر شما