آغاز طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند در اصفهان از اول خردادماه

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای از روز پنج شنبه یکم خردادماه به‌طور رسمی در مناطق یک، پنج و شش اصفهان آغاز خواهد شد.

داریوش امانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای با هدف کاهش بار ترافیک شهری و تخلفات ایستایی از جمله پارک دوبل، صرفه جویی در زمان، عدالت اجتماعی در راستای استفاده از فضاهای شهر، رونق کسب و کارهای مجاور خیابان به دلیل فرصت پارک برای افراد بیشتر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه مناطق یک، پنج و شش اصفهان، اولین نقاطی است که طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در آن اجرا می‌شود، تصریح کرد: این طرح در ۱۳ خیابان شمس آبادی، طالقانی، شیخ بهایی، کاشانی، شیخ صدوق میانی و جنوبی، چهارباغ بالا، خیابان توحید شمالی، میانی و جنوبی، نظر شرقی و غربی و نیکبخت از ساعت هفت صبح تا ۲۱ شب به غیر از روزهای تعطیل اجرا می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: با اجرا شدن این طرح نه تنها ارتباط مالی مستقیم بین پارکبان با راننده قطع می‌شود، بلکه به تجهیزات هزینه‌ساز و کم‌اثری همچون پارکومتر هم نیاز نخواهد بود.

وی گفت: از جمله مزایای این طرح هوشمند می‌توان به توانایی ثبت لحظه‌ای پلاک ماشین، اتصال به دیتا بیس و جریمه متخلف در همان لحظه، امکان مدیریت نیم ساعت رایگان اول برای هر پلاک در یک خیابان و در یک روز، امکان اتصال و ارائه سرویس به سامانه تشخیص و صدور جریمه الکترونیک با درصد خطایی نزدیک به صفر اشاره کرد.

امانی ادامه داد: در طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای، متقاضیان باید برای ثبت‌نام و درج مشخصات خودرو در سامانه park.mytraffic.ir اقدام کرده و از سه طریق اصفهان کارت، پرداخت اینترنتی در سایت مربوطه و اپلیکیشن  اصپارک نسبت به پرداخت هزینه خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات مدت پارک خودرو و هزینه آن توسط خودروهای مجهز به دوربین که در طول روز معابر را کنترل می‌کنند، ثبت و محاسبه می‌شود و هزینه آن به‌صورت خودکار از حساب شخص در سامانه برداشت خواهد شد افزود: در صورت پرداخت نشدن هزینه، جریمه به صورت آنلاین از طریق ارسال پیام کوتاه به مالک خودرو اطلاع داده می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکید کرد: شهروندان می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۳۴۰۳۵ و یا آدرس اینترنتی park.mytraffic.ir مراجعه و اطلاعات لازم را دریافت کنند.

کد خبر 424753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • شهریار IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    3 3
    خسته نباشید چرا هیچ گزینه ای برای ثبت نام وجود ندارد
  • شهریار IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    6 0
    به پارک maytrfficمراجعه که میکنید هیچ گزینه ای برای درج مشخصات اتومبیل وجود ندارد شماره 34935 هم که تماس میگیریم میگن در شبکه وجود ندارد خواهش میکنم یک راه ساده برای درج مشخصات خودرو به ما ارائه دهید با تشکر
    • علی اصغر IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
      0 0
      سلام ادرس داده شده در هیج سایتی وجود ندارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    9 0
    اخه مه همه مردم گوشی هوشمند دارن و یا از لحاط مالی توانایی گوشی هوشمند دارن یا اصلا بعضیا مثل پدر من سواد اینترنتی نداره فقط هرروز یه سنگ جلو مردم بندازین برا دوزار که میخواین پول بگیرین
  • علی رضا اقا باباگلی US ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    5 0
    برای ثبت شماره خودرو باید چه کار کرد
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    4 0
    راهی برای رفع مشکلات مردم ایجاد کنید ایجاد مشکل ودرآمدبرای خودتان نشدکار. اگر می خواهید خدمت نمایید پارکینک عمومی مطابق با میانگین درامدمردم بسازید
  • هادی IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 2
    سلام یکم پیچیدش کردن ولی میشه ثبت نام کنی اسکن کارت ملی و کارت ماشین دوطرفش رو میخواد باحجم زیر 150کیلوبایت
  • عفت خسروی IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    2 1
    سلام خسته نباشید ایا به نظر شما کسی که بیماره باید چیکار کنه صبر کنه تا بلایی بسرش بیاد بعدبره دکتر خدایی سزاواره بخاطر مریضی جریمه بشه
  • محمود IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    4 0
    اخه منکه هرروز اونجا باید برم مگه چقدر پول درمیارم که تازه کلیشم بدم برا پارک
  • الناز IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    5 0
    مگه حقوق ما چقدره که بدیم برای پارک و استهلاک ماشین خوبه بشینیم خونه و بیمه بیکاری بگیریم.
  • علیرضا IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 0
    خیلی خوبه با پول همه چیز حل میشه مثلا ترافیک
  • م US ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    1 0
    چطوری ثبت نام کنیم چراهیچ گزینه ای نیست؟
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    1 1
    من یک ساعت و نیم پارک بودم در خیابان طالقانی ۲ بار پارک بان از کنار من عبور کرد و ۹۰۰۰ تومان هزینه پار‌ برام ارسال شد خسته نباشید