کاوازاکی چه کشورهایی را درگیر کرده است؟

موارد ابتلای سندروم کاوازکی کودکان که علائمی شبیه بیماری کووید-۱۹ دارد تاکنون در چندین کشور اروپایی مشاهده شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری کاوازاکی اغلب در بین کودکان زیر پنج سال مشاهده می‌شود. شریان‌ها، غدد لنفاوی، غشای محیطی بینی، گلو و دهان، طی این بیماری دچار ورم و التهاب می‌شود. برخی متخصصان معتقد هستند که بیماری کاوازاکی فرم شدید سندروم شوک سمی (TSS) یا شوک توکسیک است که بر اثر التهاب و تحریک ناشی از وجود عفونت یا توکسین عفونت در بدن ایجاد می‌شود و می‌تواند منجر به تحریک عروق شود. معمولاً دوره درمان این بیماری ۱۲ روز است، اما تشخیص و درمان به موقع آن می‌تواند این دوره را کوتاه‌تر کند.

کاوازاکی چه کشورهایی را درگیر کرده است؟

در حال حاضر بیماری کاوازاکی در چندین کشور اروپایی مانند ایتالیا، فرانسه، انگلستان و ۹ ایالت آمریکایی شیوع پیدا کرده است. کودکان مبتلا به این بیماری در کشورهای مذکور کمتر از ۱۵ سال سن دارند. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد در اسپانیا و سوئیس نیز مواردی از ابتلا به این بیماری مشاهده شده است. پزشکان این کشورها در حال بررسی ارتباط این سندروم با ویروس کووید -۱۹ هستند. به گفته آن‌ها التهاب رگ‌های خونی و آسیب‌های قلبی در مواردی که مشکوک به کووید -۱۹ هستند بسیار مشهود است.

آیا علائم کاوازاکی در همه کودکان مشابه است؟

شدت ابتلای این بیماری از کودکی به کودک دیگر بسیار متفاوت است، به طوری که همه کودکان علائم مشابهی از خود بروز نمی‌دهند و بیشتر آن‌ها به اختلالات قلبی و رگ‌های خونی دچار نمی‌شوند. بزگ شدن یا بیرون زدگی دیواره یک سرخرگ که آنوریسم نام دارد، تنها در دو تا ۶ مورد از ۱۰۰ کودکی که تحت درمان بوده‌اند، گزارش شده است. علائم بیماری کاوازاکی در بین تعدادی از کودکان زیر یک سال به صورت کامل مشاهده نمی‌شود و این اتفاق تشخیص بیماری را دشوارتر می‌کند.

عامل بیماری کاوازاکی چیست؟

با وجود اینکه هنوز عامل اصلی بیماری کاوازاکی شناخته نشده است، متخصصان باور دارند که این بیماری در اثر عفونت به وجود می‌آید. اگر چه این بیماری قابل سرایت نیست و از فردی به فرد دیگر منتقل نمی‌شود، اما تا به حال باکتری یا ویروس خاصی به عنوان عامل بیماری کاوازاکی شناخته نشده است. برخی متخصصان معتقد هستند که چندین عفونت به طور همزمان باعث ایجاد این بیماری می‌شوند. با توجه به این موضوع که بیماری کاوازاکی فقط در بین کودکان دیده می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت که بزرگسالان نسبت به ابتلای این بیماری ایمن هستند.

آیا بیماری کاوازاکی قابل درمان است؟

کودکانی که مشکوک به بیماری کاوازاکی هستند باید در بیمارستان بستری شوند، تحت نظر باشند و از نظر احتمال داشتن مشکلات قلبی بررسی شوند. به منظور کاهش بروز مشکلات قلبی، مراحل درمان فرد باید به محض تشخیص بیماری آغاز شود. به گفته محققان اکثر کودکان مبتلا به این بیماری درمان می‌شوند، اما در تعدادی از بیماران با وجود استفاده از روش‌های درمانی مناسب اختلالات قلبی ایجاد می‌شود.

کد خبر 424679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهره IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    10 2
    به نظرم راه چاره بیشتری پیدا کنید
  • اوا IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    2 0
    خیلی بد