ابطال انتخابات، تضعیف شورای عالی استان‌هاست

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ابطال انتخابات شورای عالی استان‌ها را تضعیف این شورا می دانیم و فکر می‌کنیم وزارت کشور به عنوان متولی و وزارتخانه‌ای که پیش از همه وزارتخانه‌ها باید حرمت شورای عالی را حفظ کند، نسبت به این امر غفلت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود میرلوحی امروز (سه‌شنبه) در دویست و پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از عملکرد وزارت کشور در قبال شوراها، اظهار کرد: شوراهای شهر برای پیشبرد سریع برنامه‌های عمرانی، اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور کشور تشکیل شده است.

وی افزود: بر اساس قانون، شورای عالی استان‌ها حق دارد در حدود وظایف خود طرح‌هایی را تهیه کرده و مستقیماً از طریق دولت به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دهد که این طرح‌ها باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: استانداران، فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات کشوری که از طرف دولت تعیین می‌شوند در حدود اختیارات شورا ملزم به رعایت تصمیمات آنها هستند.

وی ادامه داد: مدت‌ها است با تذکر وزارت کشور انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها به دلیل نبود نمایندگان یک استان ابطال و کار به هیئت حل اختلاف و تجدید انتخابات کشیده شده است.

میرلوحی اضافه کرد: این موضوع را تضعیف شورا می‌دانیم و فکر می‌کنیم وزارت کشور به عنوان متولی و وزارتخانه‌ای که پیش از همه وزارتخانه‌ها باید حرمت شورای عالی را حفظ کند، نسبت به این امر غفلت کرده است.

وی با گلایه از وزارت کشور در این زمینه، گفت: در این دوره شوراها، وزارت کشور آنطور که باید عنایت و اهتمام کافی به امور شورا نداشته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: این اقدام تضعیف شورای عالی استان‌ها است بنابراین از آقای رئیس جمهور گله می‌کنم و خواستار تذکر قانونی به وزارت کشور بنابر اصل ۱۱۳ قانون اساسی هستم.

کد خبر 424660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.