افزایش یادگیری کودکان با روبات پرستار

یک استارت‌آپ آمریکایی به تازگی روباتی طراحی کرده که قادر است همانند یک پرستار کودک حرفه‌ای عمل کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، استارت‌آپ "Embodied" که با پشتیبانی شرکت آمازون فعالیت می‌کند، به تازگی روباتی طراحی کرده است که می‌تواند بشنود، تعامل کند و افراد را بشناسد. این روبات که "Moxie" نام دارد برای کودکان پنج تا ۱۰ سال طراحی شده است. روبات مذکور که یک گجت آموزشی و سرگرمی بشمار می‌رود با کودکان مکالمه می‌کند و به آن‌ها در یادگیری دروس کمک می‌کند. روبات Moxie هفت پوند وزن و ۱۵ اینچ قد دارد.

از آنجایی که این روبات می‌تواند همانند یک پرستار کودک حرفه‌ای خدمات ارائه کند، عنوان بزرگ‌ترین دشمن شغل پرستار کودک را به خود اختصاص داده است. استارت‌آپ Embodied ادعا می‌کند که روبات مذکور با شیوه‌های یادگیری کودکان تنظیم شده و برای این کار از تجربیات متخصصان رشد کودک استفاده شده است. علاوه بر این روبات‌های جدید می‌توانند راهنمایی‌های والدین را نیز دریافت کنند.

Moxie علاوه بر اینکه می‌تواند همیشه همراه کودکان باشد و از آن‌ها مراقبت کند به رشد عاطفی و شناختی آن‌ها نیز بسیار کمک می‌کند. این روبات به الگوهای گفتگویی واکنش نشان می‌دهد، با کودکان تماس چشمی برقرار می‌کند و با حالت‌های چهره‌ای خاص به آن‌ها پاسخ می‌دهد. نکته جالب توجه دیگر در مورد روبات جدید این است که هر هفته موضوع جدیدی برایش تعریف شده است که به کودک اجازه می‌دهد فعالیت‌های مختلف مانند نقاشی کردن، مدیتیشن، مطالعه یا صحبت کردن با دوستان و خانواده را انجام دهد.

سرمایه‌گذاران استارت‌آپ Embodied شرکت‌های آمازون، اینتل، سونی و تویوتا هستند. این استارت‌آپ کالیفرنیایی اعلام کرده است که روبات جدید به زودی در دسترس کودکان سراسر جهان قرار خواهد گرفت. تعداد محدودی از روبات‌های Moxie هم اکنون با قیمت ۵۰ دلار در ایالات متحده تولید شده‌اند، اما قیمت کامل آن‌ها ۱۵۰۰ دلار ارزیابی شده است

کد خبر 424262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.