طراحی سامانه پیگیری وضعیت بیماران

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به طراحی سامانه‌ای شدند که در آن بیمار و پزشک با یکدیگر در ارتباط هستند و خدمات فالوآپ و پیگیری مؤثر تا دستیبابی به بهبودی را به بیماران ارائه می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بهار مازندرانی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان ارائه کننده خدمات آموزش بیمار، ارتباط با پزشک و پیگیری درمان (فالوآپ) گفت: شرکت بهزی سعی دارد خدمات آموزش، پشتیبانی و پایش بیماران را به صورت یکپارچه در اختیار کادر درمان قرار دهد.

وی با بیان اینکه فرایند کنونی خدمات به این شکل است که پزشکان و درمانگران پس از ویزیت، بیماران خود را به سامانه بهزی می‌سپارند تا از طریق این خدمات درمان مؤثرتر و ماندگارتری داشته باشند.

وی همچنین بیان کرد: از این طریق بیماران آموزش‌های متناسب با بیماری‌های خود را که در زمان ویزیت امکان دسترسی به آن‌ها میسر نبوده، دریافت می‌کنند.

به گفته مازندرانی، این سامانه در طول دوره نقاهت و درمان، از طریق جمع آوری و پالایش داده‌های گزارش شده از طرف بیماران، سبک زندگی آن‌ها را می‌سنجد و از طریق آموزش، یادآوری و ارائه نکات مهم، مسیر درمان را تسریع می‌بخشد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان عنوان کرد: این خدمات باعث می‌شود بیماران به نوعی خود را در ارتباط با درمانگر ببیند و به اضطراب ناشی از کمبود دانش در مورد وضعیت جدید خود دچار نشوند.

وی افزود: از سوی دیگر درمانگران در پنل خود در اپلیکیشن پزشک بهزی، در هر لحظه وضعیت بیماران خود را رصد کرده و بازخورد دریافت می‌کنند؛ استفاده از این سامانه فرایند درمان را برای درمانگر و بیمار ساده‌تر و اثربخش‌تر می‌کند.

مازندرانی تاکید کرد: این سامانه دو بازوی خدماتی دارد، به گونه‌ای که از طریق اپلیکیشن و وب سایت، بیماران توصیه‌های متناسب با بیماری خود را دریافت کرده و می‌توانند سؤالات خود را برای پزشک ارسال کنند و پاسخ بگیرند؛ از طرفی پزشکان هم می‌توانند به آخرین وضعیت بهبودی بیماران خود دسترسی داشته باشند و خدمات درمانی بهتری ارائه کنند.

کد خبر 424162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.