افزایش سه پله‌ای اهدای عضو در ١١ ماه گذشته

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار نفر در لیست انتظار دریافت عضو قرار دارند.

به گزارش ایمنا، مهدی شادنوش در آستانه روز ملی پیوند عضو، گفت: اهدا عضو در ۱۱ ماه سال گذشته افزایش سه پله‌ای داشته است. اهدای عضو یک روش درمانی ضروری محسوب می‌شود و پیوند عضو قله رفیع علم پزشکی است.

وی با تاکید بر اینکه ایران رتبه اول پیوند را در خاورمیانه داراست، گفت: در این زمینه بهترین متخصصین در کشور در حال ارائه خدمات هستند. در حال حاضر ۲۵ هزار نفر در لیست انتظار دریافت عضو قرار دارند و فرهنگ سازی موضوع مهمی در فرایند اهدا است که نیازمند مشارکت رسانه هاست.

بنا به گزارش وبدا، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، گفت: مرگ مغزی با کما متفاوت و در آن امکان بازگشت فرد به زندگی وجود ندارد. در حال حاضر تیمی متشکل از متخصصین مربوطه با ابلاغ وزیر محترم بهداشت با پروتکل‌های سختگیرانه مرگ مغزی افراد را تأیید می‌کنند.

شادنوش تصریح کرد: برای دریافت کارت اهدا عضو از دو طریق ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ و یا مراجعه به سایت اهدا عضو به نشانی ehdacenter.ir می‌توان اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 424018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.