ذخیره سد زاینده رود به ۶۱۷ میلیون مترمکعب رسید/ کاهش ۴۵ درصدی بارش ها

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به کاهش ۴۵ درصدی بارش در سرشاخه های زاینده رود در سال آبی جاری، گفت: صرفه جویی در همه حوزه های شرب، صنعت و کشاورزی برای جلوگیری از مشکل کمبود آب ضروری است.

حسن ساسانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه از ابتدای سال آبی (مهرماه) تاکنون در کوهرنگ، سرشاخه اصلی رودخانه زاینده رود یک هزار و ۱۶۹ میلی متر بارندگی شده است، اظهار کرد: میانگین بارشی سال گذشته در مدت مشابه دو هزار و ۱۲۴ میلی متر و در بلند مدت (۵۰ ساله) یک هزار ۳۴۷ میلی متر بوده است؛ از این رو امسال در سرشاخه‌های زاینده رود نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد و در مقایسه متوسط بلند مدت ۱۳ درصد کاهش بارندگی داریم.

وی افزود: حجم ذخیره سد زاینده رود امروز ۶۱۷ میلیون مترمکعب، ورودی آن ۱۰۱ متر مکعب و خروجی آن نیز ۹۶ مترمکعب در ثانیه است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه توزیع آب برای تکمیل کشت پاییزه کشاورزان بین ۱۲- ۱۵ خرداد ماه ادامه خواهد داشت، گفت: در حال حاضر برای آب کشت تابستانه کشاورزان تصمیمی گرفته نشده است و این امر در حوزه اختیارات وزارت نیرو است.

ساسانی همچنین بر اهمیت مصرف بهینه آب تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش نرخ بارش‌ها و نزدیک شدن فصل گرما، برای جلوگیری از کمبود آب کماکان صرفه جویی در همه حوزه‌های شرب، صنعت و کشاورزی ضروری است.

کد خبر 423994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.