اقدامات بریتانیا در نقاط مختلف برای مهار کرونا

دولت انگلیس از روز گذشته ماه می محدودیت‌های اعمال شده برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا را تقریباً از میان برداشته است. مردم می‌توانند از فاصله یک متر و ۵۰ سانتیمتری همدیگر را ملاقات کنند، کارکنان به محل کار خود بازمی‌گردند و هیچ محدودیتی برای انجام فعالیت جسمی در فضاهای بیرون از خانه وجود ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت انگلیس از روز گذشته ماه می محدودیت‌های اعمال شده برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا را تقریباً از میان برداشته است. مردم می‌توانند تنها یک نفر دیگر را در فضای عمومی از فاصله یک متر و ۵۰ سانتیمتری ملاقات کنند، کارکنان به محل کار خود بازمی‌گردند و هیچ محدودیتی برای انجام فعالیت جسمی در فضاهای بیرون از خانه وجود ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت بریتانیا اقدامات متفاوتی را در نقاط مختلف برای مهار کرونا در پیش گرفته است؛ در اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی مقامات رسمی همچنان از مردم می‌خواهند در خانه‌های خود بمانند. مردم اسکاتلند و ولز می‌توانند بیش از یک بار به فعالیت جسمی در خارج از خانه مشغول شوند اما هیچ نشانی از برداشته شدن سایر محدودیت‌ها در این دو سرزمین دیده نمی‌شود. بازار مسکن یکی از مهم‌ترین دلایلی است که منجر به تفاوت در محدودیت‌های اعمال شده در نقاط مختلف بریتانیا شده است. از سیزدهم ماه می بنگاه‌های مسکن می‌توانند فعالیت خود را از نو آغاز کنند اما فعالیت آن‌ها مشروط بر حفظ اصولی ایمنی، به ویژه رعایت جداسازی اجتماعی است. این در حالی است که بنگاه‌های مسکن در سایر نقاط بریتانیا همچنان به صورت بسته باقی مانده‌اند و تا اطلاع بعدی مجاز به آغاز فعالیت نیستند.

برخی از منتقدان شرایط حذف محدودیت‌ها در نقاط مختلف بریتانیا را کمی گیج‌کننده توصیف کرده‌اند؛ نخست‌وزیر ولز اعلام کرده است به زودی پارک‌ها، کتاب خانه‌ها و سایر فضاهای عمومی به روی مردم باز خواهد شد اما انجام فعالیت‌های جسمی در بیرون از منزل همچنان محدودیت‌هایی را به دنبال خواهد داشت. برخی از منتقدان اجاره و فروش مسکن در انگلستان و ولز را تا حدودی عجیب و غریب نامیده‌اند و گفته‌اند این دو کشور با گسترش ویروس کرونا قوانین بسیار متفاوتی را در زمینه مسکن وضع کرده‌اند.

صدر اعظم اسکاتلند در مصاحبه‌ای که با خبرنگاران کشور داشته اعلام کرده است که تا کنون هیچیک از مقامات رسمی دولت برای کاهش اقدامات اعمال شده برای مهار ویروس کرونا سخنی به میان نیاورده است. دولت ایرلند شمالی نیز رویکردی بسیار محتاطانه در مقابله با ویروس کرونا در پیش گرفته است و گفته است اهداف خاص خود را که ممکن است متفاوت با سایر نقاط بریتانیا باشد، در پیش خواهد گرفت تا ویروس کرونا را از پای درآورد. به عنوان مثال، زمان استراحت در فضاهای عمومی برای مردم زمانبندی شده است و تخلف از آن جرم محسوب خواهد شد و پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.

از سوی دیگر مقامات رسمی اسکاتلند شفاف‌سازی هر مرحله از محدودیت‌های اعمال شده برای مهار کرونا را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌اند و گفته‌اند اگر برنامه‌ها به طور کامل برای مردم تعریف شود همکاری بیشتر آن‌ها در طول مسیر را به دنبال خواهد داشت. این افراد بر این باورند که محدودیت‌های اعمال شده برای مهار ویروس کرونا باید به تدریج و به صورت مرحله‌ای برداشته شود. به این معنی که پس از حذف یکی سری محدودیت‌ها منتظر اثرات آن بر زندگی مردم باشیم و در صورتی که مؤثر واقع شود، به مرحله بعد رفته و محدودیت‌های دیگری را از میان برداشت و این روند را تا جایی ادامه داد که تمام محدودیت‌ها از بین برود.

کد خبر 423802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.