ایمیدرو آماده پیشبرد معدن استراتژیک بوکسیت گینه است

رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشستی با وزیر معادن و زمین شناسیگینه کوناکری گفت: ایمیدرو آماده پیشبرد معدن استراتژیک بوکسیت گینه است اما با وجود تحریم‌های وضع شده علیه ایران، کسب نتیجه در مناقصات را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور امروز در نشست با وزیر معادن و زمین شناسی گینه کوناکری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: به منظور حل مسائل مربوط به معدن بوکسیت در گینه کوناکری و اجرای آن و توسعه فعالیت‌های اکتشافی در سایر ذخایر معدنی بویژه سنگ آهن، همکاری‌های بین دو کشور توسعه پیدا می‌کند؛ ایمیدرو برای به سرانجام رسیدن این مهم آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال ایجاد فصل جدیدی از همکاری‌های دو طرف هستیم، افزود: از وزیر گینه برای رویکرد توسعه‌ای و قبول پیشنهادات ایمیدرو برای گسترش همکاری‌ها در سایر حوزه‌های معدنی و با همراهی ذی نفعان اصلی به ویژه تشکیل کنسرسیوم با سایر شرکت‌های معدنی قدردانی می‌کنم.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو افزود: از دلایل عدم‌تعیین برنده مناقصه EPCF اولاً شرایط تحریمی ظالمانه جهانی علیه ایران و دوماً نیاز به تأمین تضامین لازم برای وام پروژه بوده که وزیر گینه‌ای قول داد جهت تسهیل مورد دوم بررسی و نتایج را ارائه کند. ایمیدرو با سهام‌داری ۵۱ درصدی مالک پروژه بوکسیت کشور گینه است و به منظور ارتقای ظرفیت تولید آلومینا در کشور و تکمیل زنجیره تأمین برنامه‌های توسعه‌ای خود را دنبال می‌کند.

غریب پور خاطرنشان کرد: ایمیدرو آماده پیشبرد معدن استراتژیک بوکسیت گینه است اما با وجود تحریم‌های وضع شده علیه ایران، کسب نتیجه در مناقصات را با مشکل مواجه کرده است.

در این جلسه وزیر معادن و زمین شناسی گینه کوناکری نیز گفت: گینه، به دنبال به نتیجه رسیدن پروژه مشترک بین دو کشور است.

عبدالله ماگوسابا پس از استماع گزارش رشد ۱۱ درصدی سالانه تولید فولاد ایران طی سال ۹۸ و افزایش ۷۰ درصدی سالیانه کشور در ظرفیت آلومینیوم، با تاکید بر انتقال تجربه و توانایی‌های دو کشور در حوزه معدن و صنایع معدنی، گفت: برای راه اندازی پروژه به دنبال راه حل مناسب هستیم و اعتقاد داریم ایرانی‌ها شریکی توانا، با ظرفیت‌های ایده آلی هستند. در همین راستا توانمندی‌های ارزشمند شرکت‌های بزرگ ایرانی برای وزیر گینه‌ای ارائه شد.

کد خبر 423751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.