طغیانی: بانک مرکزی وظایف اصلی خود را رها کرده است

منتخب مردم اصفهان در انتخابات مجلس یازدهم گفت: اقداماتی مانند مهار نقدینگی ضرورت بیشتری دارند. متأسفانه بانک مرکزی وظایف اصلی خود را رها کرده است.

مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون طرح تبدیل واحد پول رسمی کشور به تومان اظهار کرد: طرح اصلاح نظام پولی که به حذف چهار صفر از پول رسمی کشور مشهور شده، در واقع اثری بر میزان تورم ندارد؛ زیرا در ادبیات اقتصادی عوامل مؤثر بر افزایش تورم مواردی مانند میزان نقدینگی، فشار تقاضا و افزایش هزینه‌های تولید هستند.

وی افزود: این طرح در مباحث حسابداری برخی معضلات را حل می‌کند و همچنین در رند کردن قیمت برخی کالاها نیز مؤثر بوده و ممکن است تأثیر بسیار کمی در افزایش تورم داشته باشد.

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم تاکید کرد: در فضای اقتصادی فعلی کشور، اگر اولویت‌ها را در نظر بگیریم اصلاح ظاهر واحد پولی جزء اولویت فعالیت‌های اقتصادی کشور نیست؛ زیرا اقداماتی مانند مهار نقدینگی ضرورت بیشتری دارند. متأسفانه بانک مرکزی وظایف اصلی خود را رها کرده است.

طغیانی خاطر نشان کرد: حذف چهار صفر از پول رسمی کشور طرح خوبی است به شرط اینکه قبل از آن اصلاحات مبنایی و ریشه‌ای اقتصاد انجام شده باشد. ممکن است شورای نگهبان به لحاظ بار مالی این طرح ایراداتی به آن وارد کند؛ البته به دلیل وجود پول کافی کاغذی و همینطور میزان نقدینگی در کشور، بار مالی اندکی خواهد داشت.

کد خبر 422768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.