چندین عضو اصفهانی در تیم ملی پدل برد داریم

رئیس کمیته موج سواری استان اصفهان گفت: در رشته "پدل برد" چهار عضو تیم ملی داریم و درصورتی که شیوع ویروس کرونا مهار شود، آنها به مسابقات آسیایی اعزام می شوند.

محمدرضا غزنوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با رشته پدل برد، اظهار کرد: استندآپ پدل برد از رشته‌های زیر مجموعه موج سواری است که به آن موج سواری روی آب‌های آرام گفته می‌شود. این رشته دو سال است که وارد ایران شده و مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی دارد.

وی با بیان اینکه از خرداد سال ۹۸ رشته ورزشی پدل برد را به اصفهان آوردیم، افزود: خوشبختانه در حال حاضر چند عضو تیم ملی داریم که اگر ویروس کرونا برطرف شود به مسابقات آسیایی اعزام می‌شوند.

رئیس کمیته موج سواری استان اصفهان با بیان اینکه ورزشکاران پدل برد می‌توانند با حفظ موارد بهداشتی به صورت انفرادی تمرین کنند، خاطر نشان کرد: بااطبق صحبت‌هایی که با رئیس فدراسیون پزشکی کردم، می‌توانیم با رعایت تمامی نکات بهداشتی تمرین‌ها را شروع کنیم.

غزنوی در خصوص استقبال از این رشته، تصریح کرد: استقبال بسیار خوب بوده و روزی نیست که ثبت نام نداشته باشیم. زمانی که یک عده جوان در زاینده رود روی یک برد ایستاده پارو می‌زنند جذابیت خاصی برای شهر ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: برای اینکه این رشته را گسترش دهیم هزینه‌های آموزش را پایین آوردیم و برای خرید برد وام می‌دهیم، حتی خود من خود من چند برد تهیه کردم برای افرادی که توان مالی خرید آن را ندارند.

رئیس کمیته موج سواری استان اصفهان با اشاره به اینکه در رشته پدل برد سن مطرح نیست، گفت: پدل برد از رده سنی کودکان شروع می‌شود به بالا اما در مسابقات جهانی رده سنی جوانان نوجوانان و بزرگسالان داریم.

غزنوی در رابطه با فعالیت بانوان در این رشته ورزشی، اظهار کرد: بانوان هم در رشته پدل برد فعالیت دارند و از اصفهان دو نفر به تیم ملی بانوان راه پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه مشکلی برای تمرین کردن نداریم، تصریح کرد: در صورت خشک شدن زاینده رودی سدی پر آب در اصفهان وجود دارد که می‌توانیم در آنجا تمرین کنیم و حتی می‌توانیم در استخر به فعالیتمان ادامه دهیم.

رئیس کمیته موج سواری استان اصفهان در خصوص فعالیت دیگر شهرها در این رشته، خاطر نشان کرد: شهرهای شمالی و جنوبی مانند بندرعباس، مازندران که آب بیشتری دارند فعالیت خود را زود تر از ما شروع کردند، اما با تلاش و برنامه ریزی توانستیم به سطح آن‌ها برسیم و در رقابت باشیم.

کد خبر 422761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.