۴۰ هزار نفر از استان اصفهان در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت:۴۰ هزار نفر از استان اصفهان در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود شرایط ۲۰ هزار نفر از آن‌ها احراز شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا قاری قرآن با حضور در بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان اصفهان درباره طرح اقدام ملی مسکن، اظهار کرد: مسکن مهر در طول دو دوره دولت قبل در حالی اجرا شد که منابع مالی بسیاری به‌واسطه افزایش فروش نفت و قیمت آن و حمایت‌های صندوق ارزی وجود داشت اما در شرایط کنونی وضعیت مالی دولت متفاوت است.

وی با بیان اینکه دولت در طرح اقدام ملی مسکن نیاز زمین را تأمین کرده و خدمات تفکیک آن و زیرساخت‌های خدماتی را نیز ارائه خواهد داد، افزود: زمینی که برای این طرح در نظر گرفته می‌شود بدون مشکلات معمول در مسکن مهر خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: زمین‌های طرح اقدام ملی دچار مشکلات تغییر کاربری نبوده و معارضی برای آن وجود ندارد و به‌طور مثال سعی شده مانند برخی ساختمان‌های مسکن مهر در مسیر سیل قرار نداشته باشد.

وی اضافه کرد: ۴۰ هزار نفر از استان اصفهان در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود شرایط ۲۰ هزار نفر از آن‌ها احراز شود؛ از این تعداد نزدیک به ۱۲ هزار مسکن در شهرهای جدید ساماندهی می‌شود.

قاری قرآن با بیان اینکه در کمیسیون ماده پنج در تغییر کاربری‌ها برای رینگ چهارم حلقه حفاظتی اصفهان کمک کرده‌ایم چون معتقدم این پروژه مربوط به کل استان اصفهان است، خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه رفت‌وآمدها به اصفهان زیاد است، اگر رینگ حفاظتی وجود داشته باشد مردم مجبور نمی‌شوند وارد کلانشهر اصفهان و باعث ازدحام آن شوند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها باید خود را از دولت مستقل کنند، گفت: قانونگذار نیز باید با تفویض اختیارات لازم به شورا و شهرداری‌ها به آن‌ها اجازه دهد از محدوده و حریم‌ها با رعایت سازوکارهای مناسب برای درآمدزایی استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از مشکلات راه‌های استان، اجرای روکش آسفالت با کیفیت پایین به‌ویژه در راه‌های درجه دوم است، اظهار کرد: استان اصفهان رتبه اول کشور را در دو بانده کردن راه‌ها دارد که این موضوع می‌تواند نقش بسزایی در کاهش تصادفات داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۸۴ درصد از راه‌های مواصلاتی استان دو بانده هستند، افزود: در برخی شهرستان‌ها که نیاز دارند، اجرای کمربندی در دستورکار بوده تا در روزهای پر گردشگر و پر عبور و مرور، ترافیک بی دلیل به داخل شهرها و روستاها منتقل نشود.

قاری قرآن سال ۹۸ را یکی از سال‌هایی دانست که تخصیص بودجه کشور در بخش عمرانی قابل توجه نبود و تصریح کرد: سیل سال گذشته یکی از دلایلی بود که در این زمینه برای دولت ایجاد مشکل کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان اصفهان نسبت به کل استان در حوزه راه و شهرسازی وضعیت بهتری دارد، ادامه داد: در شهرهای بزرگ اگر منابع دولتی تخصیص داده نشود، شهرها منابعی در اختیار دارند که می‌توانند از آن برای توسعه زیرساخت‌های شهر استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: در شهرهای کوچک‌تر منابع چندانی وجود ندارد و منابع دولتی نیز پاسخ تمام نیازهای شهر را نمی‌دهد بنابراین باید در هر شهرستانی برای حصول درآمدها و توسعه زیرساخت‌ها به‌طور خاص اندیشیده شده و ظرفیت‌های بالقوه داخل شهرستان‌های استان بالفعل شوند.

وی با اشاره به تخصیص کم بودجه‌های دولتی در حوزه راهسازی کشور، گفت: پروژه‌های راهسازی در ردیف‌های درآمد نفتی دیده می‌شود که سال گذشته در این بخش مشکلات بسیاری وجود داشت.

کد خبر 422575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.