۲ واحد صنفی تهیه و توزیع غذا در کاشان تعطیل شد

مدیر مرکز بهداشت کاشان گفت: دو واحد صنفی تهیه و توزیع غذا در کاشان به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده بسته شد.

مسعود دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پخش اخباری مبنی بر تعطیلی رستوران‌ها، سفره خانه، چلوکبابی و کافه تریا از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا اطلاع ثانوی اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد و به هیچ عنوان از طرف ستاد شهرستانی مقابله با شیوع کرونا ابلاغ نشده است و این واحدهای صنفی می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ارائه خدمات به صورت بیرون بر فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه این واحدهای صنفی به هیچ عنوان حق پذیرش مشتری برای پذیرایی در واحد صنفی خود را تا اطلاع ثانوی ندارند، افزود: حدود ۱۰ روز پیش سوءتفاهمی پیش آمده بود که این اصناف می‌توانند علاوه بر غذای بیرون بر از مشتریان خود در واحد صنفی هم پذیرایی کنند.

مدیر مرکز بهداشت شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: بازرسان این مرکز با حضور در برخی از این واحدهای صنفی و تذکر لسانی و پنج تذکر کتبی به آن‌ها خواستار ارائه خدمات فقط به صورت بیرون بر شدند و تعداد اندکی از این واحدهای صنفی دستورالعمل ابلاغ شده را رعایت نکردند.

وی اضافه کرد: در نهایت دو واحد صنفی تهیه و توزیع غذا که علاوه بر ارائه خدمات به صورت بیرون بر از مشتریان در واحد صنفی خود هم پذیرایی می‌کردند به دلیل تخلف از دستورالعمل‌های ابلاغی تعطیل شدند.

دهقانی با بیان اینکه بسته بودن این واحدها به معنای نداشتن مجوز برای ارائه خدمات به صورت بیرون بر است، گفت: بقیه واحدهای صنفی تهیه و توزیع غذا در سطح شهرستان برای ارائه خدمات به شهروندان به صورت فروش بیرون بر هیچ گونه مشکلی ندارند و تعطیلی هرگونه از این واحدهای صنفی شایعه و مورد تأیید ستاد شهرستانی مقابله با شیوع کرونا نیست.

وی با بیان اینکه ستاد شهرستانی تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا است، توضیح داد: هنوز هیچ دستوری مبنی بر بازگشایی مراکز تجمعی از طرف این ستاد ابلاغ نشده است و در صورت تصویب این موضوع به اطلاع همشهریان کاشانی خواهد رسید.

کد خبر 422435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.