شهرداری شیراز قرارداد اجرای پروژه تراموا را منعقد کرد

شهرداری شیراز به مناسبت ۱۵ اردیبهشت ماه روز شیراز، قرارداد پروژه احداث تراموا را با اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان منعقد کرد و تراموای شیراز وارد مرحله اجرایی شد.

به گزارش ایمنا، حیدر اسکندرپور در آئین انعقاد قرارداد پروژه تراموا ضمن تبریک روز شیراز اظهار کرد: قرارداد اجرای پروژه تراموا به مناسبت ۱۵ اردیبهشت ماه منعقد شده است، شیراز نخستین شهر ایران است که قرارداد تراموا را منعقد می‌کند و امیدواریم نخستین شهری باشیم که آن را به بهره برداری می‌رسانیم.

وی اعتبار اجرای تراموا را دو هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اولین خط تراموای شیراز به طول ۱۰ کیلومتر از آرامگاه سعدی آغاز و پس از گذر از آرامگاه حافظ، دروازه اصفهان، مجموعه زندیه (فلکه شهرداری)، حرم مطهر شاهچراغ (ع) به پایانه شاهزاده قاسم می‌رسد.

شهردار شیراز اضافه کرد: با برنامه ریزی انجام شده تلاش داریم فاز نخست پروژه تراموا از پایانه شاهزاده قاسم تا دروازه اصفهان در سال آینده افتتاح شود و بقیه مسیر تا آرامگاه سعدی نیز در ادامه به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه احداث خط تراموا علاوه بر توسعه حمل و نقل عمومی، فرصتی برای گردشگری شیراز نیز است، خاطرنشان کرد: این خط تراموا محور گردشگری - مذهبی شیراز را پوشش می‌دهد و گردشگران می‌توانند با استفاده از آن از اکثر نقاط تاریخی، فرهنگی و مذهبی شیراز بازدید کنند با اجرای پروژه تراموا دسترسی به حرم شاهچراغ (ع) و مجموعه زندیه نیز برای شهروندان و مسافران راحت تر می‌شود.

اسکندرپور افزود: با بهره برداری از تراموا حضور همزمان انسان، تراموا و خودرو در معابر امکان پذیر است و هیچ محدودیتی برای عبور عابرین پیاده و خودروها ایجاد نمی‌کند.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه برای افزایش سرعت احداث تراموا باید آن را به صورت روزانه زمانبندی و طبق این برنامه حرکت کنیم، اظهار امیدواری کرد: این پروژه به سرعت به بهره برداری برسد و این امر نیازمند تلاش شرکت شهر آتیه به عنوان طرف قرارداد است در مقابل مجموعه شهرداری متعهد می‌شود که با پشتیبانی از پروژه تراموا، آن را در زمان مناسب به بهره برداری برسانیم.

تراموا با رهنمودهای شهردار و همکاری و همگامی شورای شهر به مرحله اجرا رسید

مجتبی زوربخ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در آئین انعقاد قرارداد پروژه تراموا با بیان اینکه شیراز مسیر توسعه پایدار را طی کرده و در حال رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا ضروری است که با استفاده از مدهای حمل و نقل نظیر تراموا سیستم حمل و نقل نیز پایدار شود.

وی اضافه کرد: احداث تراموا با رهنمودهای شهردار و همکاری و همگامی شورای شهر به مرحله اجرا رسید.

کد خبر 422218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.