از تحقق وعده‌ها تا صرفه جویی ۲ میلیاردی در شهرداری کرمانشاه

اصحاب رسانه از پروژه‌های شهری کرمانشاه شامل روند اجرای پیاده راه سازی، تقاطع غیر همسطح سردار سلیمانی، فاز نخست قطار شهری و گلخانه پارک شرقی طاق‌بستان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های شهری کرمانشاه بیژن مرادی، شهردار منطقه چهار از پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه پیاده راه سازی خبر داد و اظهار کرد: طول این پروژه ۲۰۰ متر است که تاکنون ۱۲۰ متر آن اجرا شده است.

وی اعتبار این پروژه را در مجموع حدود یک میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان برای پروژه هزینه شد و امسال نیز برای تکمیل آن حدود ۴۰۰ میلیون تومان دیگر نیاز داریم.

شهردار منطقه چهار شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: برای این پیاده راه ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده که با کمک خیرین در حال ساخت است که ذر آن‌ها سرویس بهداشتی برای معلولان نیز در نظر گرفته شده است، برای این مسیر باکس‌های فضای سبز نیز لحاظ شده و چراغ‌های روشنایی، آبخوری، مبلمان شهری نیز به زودی نصب می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰ متر از بازسازی مسیر کانال باقی مانده که در صورت تحویل به شهرداری، کار پیاده راه سازی آن انجام می‌شود.

مرادی گفت:  پس از بتن ریزی مسیر پیاده راه، سنگ‌های گرانیتی با استحکام بالا در آن نصب شده است.

وی گفت: در این پروژه ابتدا باید شرکت آب و فاضلاب بحث بازسازی کانال آبشوران را انجام داده و سپس پروژه ادامه یابد البته در این راستا در ۱۵۰ متر از مسیر اقداماتی صورت گرفته است.

شهردار منطقه دو شهرداری کرمانشاه همچنین از در دست احداث بودن پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۴۵۰ خودرو در نزدیکی این پیاده‌راه خبر داد و گفت: بعد از بهره‌برداری از این طرح فقط در مواقع ضروری ماشین‌های امدادی از قبیل خودروهای آتشنشانی و آمبولانس اجازه عبور دارند.

افتتاح کامل تقاطع سردار سلیمانی تا پایان سال ۹۹

محمد پورداد، مدیر پروژه تقاطع غیرهمسطح سردار سلیمانی اظهار کرد: پس از اصلاح تقاطع غیر همسطح امام حسین (ع)، از چند ماه پیش تکمیل تقاطع سردار سلیمانی مورد تاکید قرار گرفته است که فاز اول تقاطع سردار سلیمانی در دو مسیر همسطح شرق به غرب و برعکس، فروردین ماه امسال به بهره برداری رسید و مسیر زیرگذر پروژه نیز تا شهریورماه با نصب سگمنت‌های آن به بهره‌داری می‌رسد.

وی اعتبار مورد نیاز پروژه را حدود ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: تأمین بخشی از این اعتبار توسط دولت و مابقی از طریق شهرداری خواهد بود.

پورداد با بیان اینکه این پروژه مصوبه شورای ترافیک استان را دارد، گفت: انتقادات مطرح شده به دلیل انحراف‌های ترافیکی ایجاد شده در زمان اجرای پروژه است و با تکمیل پروژه و بهره برداری کامل آن، پروژه هیچ مشکل ترافیکی نخواهد داشت.

آیا این وعده محقق می‌شود؟

محسن ارجمندی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرمانشاه در ادامه بازدید از پروژه قطار شهری کرمانشاه، با اشاره به فازبندی این پروژه، گفت: فاز اول پروژه از میدان معلم تا میدان آزادی به طول ۵/۶ کیلومتر که پنج کیلومتر آن به صورت روگذر و ۵/۱ کیلومتر آن به صورت تونل خواهد بود؛ فاز دوم از میدان آزادی تا میدان فردوسی بوده که در مجموع ۱۳ کیلومتر است.

وی از پیشرفت ۹۵ درصدی بخش عمرانی فاز اول این پروژه خبر داد و افزود: در بخش‌های روگذر این فاز از پروژه، فقط کار چند ستون باقی مانده و تونل پروژه نیز عملاً آماده ریل گذاری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرمانشاه تصریح کرد: در سفر هیئت دولت ۷۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه مصوب شد که استاندار و شهردار به جد پیگیر تخصیص این اعتبار هستند؛ همچنین تأمین اعتبار از منابع دیگر از طریق سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری است که اتفاقات مثبتی در این زمینه رقم خورده است.

ارجمندی با اشاره به وجود پنج ایستگاه در مسیر روگذر و دو ایستگاه زیرزمینی در فاز اول پروژه گفت: کار ساخت ایستگاه‌های روگذر در مرحله انتخاب پیمانکار است و عملیات اجرایی آن ظرف چند ماه آینده آغاز می‌شود.

نه به خرید گل و گیاه

خسرو عیسائیان، معاون خدمات عمرانی شهردار کرمانشاه در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر کرمانشاه اظهار کرد: امسال را در شهرداری کرمانشاه سال «نه به خرید گل و گیاه» نامگذاری کردیم و برای حوزه فضای سبز قصد داریم گل و گیاه پرورش دهیم.

وی گفت: توسعه فضای سبز یکی از اولویت‌ها در سال ۹۹ است و بر این اساس در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری و در خصوص توسعه و بهسازی آن، گام‌های بسیار خوبی برداشته شده است.

معاون خدمات عمرانی شهردار کرمانشاه با بیان اینکه در همین راستا بزرگترین گلخانه در پارک شرقی که سال‌ها بلااستفاده و رها شده بود در حال تکمیل است، ادامه داد: امسال در شهرداری نیاز به خرید حتی یک نشاء نداشته باشیم.

۲ میلیارد صرفه جویی با راه اندازی گلخانه شهرداری

فرامرز رحمتی زاده، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه در حاشیه بازدید از گلخانه پارک شرقی طاق بستان گفت: با اقدامات شده کرمانشاه امسال در بحث تولید گل و گیاه شهری خودکفا شده‌ایم و این امر صرفه جویی دو میلیارد تومانی برای شهرداری کرمانشاه همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هر ساله یک تا دو میلیارد تومان برای خرید گل و گیاه جهت کاشت در فضاهای سبز شهری هزینه می شده است، تصریح کرد: گلخانه پارک شرقی با مساحت چهار هزار مترمربع بزرگترین گلخانه شهر کرمانشاه است که با راه اندازی آن می‌توانیم بخش اعظمی از گل و گیاه شهر را تأمین کنیم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه  گفت: نخستین محصول این گلخانه پاییز به ثمر خواهد نشست و امسال هیچگونه خرید گل و گیاه شهری نخواهیم داشت.

رحمتی زاده عنوان کرد: در کنار این گلخانه، بحث نشاکاری در چهار هزار متر از اراضی دیگر پارک شرقی در حال انجام است همچنین احیای گلخانه‌ها و خزانه‌های مناطق مختلف نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: به زودی در محل این نمایشگاه گلخانه‌ای برپا می‌کنیم تا شهروندان بتوانند گل و گیاه مورد نیاز خود به ویژه گیاهان آپارتمانی را از این محل تهیه و خریداری کنند.

کد خبر 422189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.