۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
روبات ‌های ضد کرونا

شرکت‌های فناوری مختلف در سراسر دنیا روبات‌هایی طراحی کرده‌اند که در روند درمان بیماران مبتلا به ویروس کووید-۱۹ کمک می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان، شرکت‌های بسیاری دنبال طراحی و تولید روبات‌هایی بوده‌اند که می‌تواند در روند بهبود بیماران مبتلا به کووید -۱۹ کمک کنند؛ استفاده از این روبات‌ها خطر ابتلای افراد سالم به بیماری کرونا را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. دیگر مزایای استفاده از روبات‌ها در محیط بیمارستانی، کاهش استفاده از ماسک، شیلد، فرسایش نداشتن و شارژ سریع روبات است. در ادامه به بررسی تعدادی از این روبات‌ها می‌پردازیم:

درمان کرونا با روبات‌های "پپر" و "ویز"

یک هتل در توکیو از روبات‌ها برای سرویس‌دهی به بیماران مبتلا به کووید -۱۹ که علائم متوسطی دارند، استفاده می‌کند. بیماران مبتلا به کرونا با علائم شدید، به منظور خالی شدن تخت‌های بیمارستان‌ها در این هتل اقامت می‌کنند. شرکت "سافت بنک روباتیکز" این دو نوع روبات را با نام‌های "پپر" و "ویز" تولید کرده است. روبات سخنگوی "پپر" به مهمانان خوشامد می‌گوید و با آن‌ها احوالپرسی می‌کند. همچنین این روبات به بیماران یادآوری می‌کند که دمای بدن خود را به طور مرتب اندازه‌گیری کرده و استراحت کنند. روبات "ویز" نیز به منظور کاهش رفت و آمد کارکنان هتل در قسمت‌های آلوده به ویروس کووید -۱۹، آن مکان‌ها را تمیز می‌کند.

روبات "اسپات" و درمان کرونا از راه دور

شرکت بوستون داینامیک نوعی روبات به نام "اسپات" تولید کرده است؛ این نوع روبات با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در بیمارستان‌ها مستقر شده، به کادر درمان کمک کرده و تعامل بین بیمار و پزشک را آسانتر می‌کند. شکل ظاهری روبات اسپات که از کادر پزشکی در برابر ویروس کووید -۱۹ محافظت می‌کند، شبیه سگ است. شرکت تولید کننده یک تبلت و یک دستگاه ارتباطی رادیویی دو طرفه روی این روبات‌ها نصب کرده است تا پزشکان و کادر درمانی بتوانند از راه دور بیماران مبتلا به بیماری کرونا را معاینه کنند.

بهبود بیماران کرونایی با روبات "تامی"

روبات تامی با حضور در بیمارستان‌های ایتالیا، نقش موثری در مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا ایفا می‌کند و جان بسیاری از پزشکان و پرستاران را نجات می‌دهد. این روبات هوشمند با حالت چشمک‌زن وارد اتاق بیماران شده و ارتباط فیزیکی بین کادر درمانی و بیماران را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. روبات تامی دارای یک صفحه نمایش لمسی است تا بیماران پیام‌ها و درخواست‌های خود را در آن ثبت کرده و به اطلاع کادر درمان برسانند.

کد خبر 422147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.