شهرداری تبریز در پروژه مقبره الشعرا فراتر از وظایف خود عمل می کند

شهردار تبریز از تکمیل صفه مقبره الشعرا تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: شهرداری در پروژه مقبره الشعرا فراتر از وظایف خود عمل می کند.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین باهر در بازدید از پروژه مقبره الشعرا و ارزیابی پیشرفت این پروژه، اظهار کرد: مقبره الشعرا از جمله پروژه‌های شهرداری منطقه ۱۰ است که پیگیر هستیم تا صفه این مجموعه را تا پایان سال تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: همانطور که همه می‌دانند، مقبره الشعرا پروژه شهرداری نیست و شهرداری تبریز بخاطر اینکه این محل، یک فضای تاریخی و گردشگری است به موضوع ورود کرده است.

شهردار تبریز با بیان اینکه پیگیر کمک‌های دولتی برای تأمین بخشی از هزینه‌های پروژه مقبره الشعرا است، عنوان کرد: برنامه ریزی این است که اگر تأمین اعتبار از سوی دولت به موقع انجام شود، تا پایان سال، صفه مقبره الشعرا را تکمیل می‌کنیم و حداکثر تا یک ماه، از حد شمال دیواره‌ها برداشته شده و مجموعه برای بازدید عموم آماده می‌شود.

وی افزود: در کنار المان مقبره الشعرا، بخشی از مجموعه موزه هنر و کافه هنر مقبره الشعرا آماده بهره برداری است. موزه استاد حسینی تقریباً تکمیل شده و در کنار آن، بخش‌های دیگر را حداکثر تا سه ماه جمع بندی می‌کنیم تا به نوعی قسمتی از فضای مقبره الشعرا را برای بازدید عموم آماده کنیم.

ایرج شهین باهر با تاکید بر اینکه در پروژه مقبره الشعرا، شهرداری تبریز فراتر از وظایف قانونی خود عمل می‌کند، گفت: به رغم اینکه در قانون، مدیریت واحد شهری عملاً اتفاق نیفتاده است، اما وقتی میهمان و مسافر به تبریز می‌آید و مقبره الشعرا را با این وضعیت می بیند، همه ناراحت می‌شویم به همین دلیل شهرداری پا پیش گذاشته تا این مشکل را رفع کند.

وی ادامه داد: اگر منتظر اعتبارات دولتی باشیم، شاید ۱۰ سال دیگر هم اتفاقی رخ نخواهد داد تا این پروژه جمع بندی شود و از این رو شهرداری به این پروژه ورود کرده تا در سریع‌ترین زمان جمع بندی کند و مقبره الشعرای تبریز که به نوعی نماد و معرف تبریز است و تمامی گردشگران در تبریز حتماً از اینجا بازدید می‌کنند، در سریع‌ترین زمان برای بازدید آماده شود.

کد خبر 422038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.