جایزه  جمالزاده در مسیر درستی قرار دارد

دبیر ادبی دومین دوره جایزه جمالزاده با اشاره به ارسال یک هزار و ۴۳۸ اثر به دبیرخانه این جشنواره گفت: اقبال خوب از دومین دوره جایزه ناشی از ریل گذاری درست این جایزه در دوره اول دانست.

به گزارش ایمنا، مجید قیصری اظهار کرد: استقبال در اکثر جشنواره‌های دنیا در دوره اول بسیار خوب است اما در دوره دوم بیشترشان دچار افت حضور می‌شوند زیرا کسانی که نتیجه مطلوبشان را در دوره اول نگرفته‌اند با جشنواره مورد نظر دلخوری و کدورت پیدا می‌کنند که باعث می‌شود جشنواره با افت استقبال مواجه شود. اما اقبال بسیار خوب از جایزه جمالزاده در دوره دوم نشان می‌دهد این جایزه توانسته روند منطقی خود را در دوره اول طی کرده و در جایگاه مطلوبی قرار گیرد و امیدواریم که این مسیر در دوره دوم ادامه یابد.

دبیر ادبی دومین دوره جایزه جمالزاده با اشاره به اینکه اهالی هیات انتخاب جشنواره در حال حاضر مشغول غربالگری داستان‌ها هستند، اضافه کرد: استقبال قابل توجه و حجم بالای آثار رسیده هیأت انتخاب و داوری را شگفت زده کرده که امر داروی را سخت و حساس می‌کند و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که گزینه‌های اصلح را انتخاب کنیم.

قیصری سپس با تاکید بر اینکه تعداد بالای آثار رسیده ناگزیر محدودیت انتخاب برگزیده‌ها را به دنبال دارد، گفت: امیدواریم بتوانیم تعداد قابل توجهی از آثار را به ثبت و انتشار برسانیم. در راستای این مهم نیز از همین تریبون ناشران و دست اندارکاران صنعت نشر را که به همکاری با جایزه جمالزاده علاقه‌مندند برای انتشار تعداد بیشتری از آثار دریافت شده در این جایزه دعوت می‌کنیم.

دبیر ادبی دومین دوره جایزه جمالزاده همچنین درباره نحوه و معیارهای داوری آثار در بخش‌های مختلف توضیح داد: ادبیت کارها در بخش آزاد برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و قطعاً داستان‌هایی با زبان غنی‌تر، موضوع و سوژه تازه‌تر در الویت انتخاب ما هستند. در بخش‌های داستان و زندگی نگاره‌های اصفهان نیز علاوه بر ادبیت فضای جغرافیایی، شهری و زاویه نگاه تازه که نویسنده به وسیله آن اصفهان را ترسیم کرده برای ما قابل اهمیت است.

وی افزود: کرونا بخش ویژه جشنواره امسال است و با توجه به اینکه دومین بخش پرطرفدار جشنواره هم هست فکر می‌کنیم به ثبت تاریخی قابل توجهی در این بخش برسیم. بخش کرونا برای ما به شدت جای شگفتی دارد زیرا با تازگی خاصی همراه است و ما با مجهولی جذاب مواجه می‌کند.

این نویسنده در پایان اظهار امیدواری کرد که بعد از برگزاری جایزه جمالزاده به اندوخته ادبی اصفهان اضافه شود و گفت: تلاش می‌کنیم تمام آثار رسیده را که متأسفانه امکان انتشارشان فراهم نیست در دبیرخانه جشنواره حفظ نمائیم زیرا گنجینه‌ای قابل توجه برای شهر اصفهان است.

کد خبر 421884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.