تکلیف امتحانات مقطع متوسطه امروز مشخص می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: نحوه برگزاری امتحانات متوسط اول تا پایه یازدهم توسط شورای عالی آموزش و پرورش به ستاد ملی کرونا پیشنهاد شده که امروز وضعیت این امتحانات روشن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اعتدادی صبح امروز (یکشنبه) با حضور در یکصد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: با همتی که در این دوره از شورای شهر بوده نظرات کارشناسانه شورا به‌ویژه کمیسیون اجتماعی برای امور آموزش و پرورش مؤثر واقع شده است.

وی افزود: کلاس‌های درس آموزش و پرورش اصفهان مانند تمام کشور تقریباً از پنجم اسفندماه تعطیل و به اضطرار و اجبار از فضای فیزیکی به سمت فضای مجازی کوچ کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه کرونا تجربه‌ای را رقم زد که برای هیچ‌یک از معلمان دنیا سابقه نداشت، تصریح کرد: معلمان کشور مصمم و خلاق آموزش را مستمر و بدون وقفه از طریق فضای مجازی دنبال کردند.

وی ادامه داد: پیش از تعطیلات، ۸۰ درصد محتوای کتب درسی طبق زمان‌بندی وزارت آموزش و پرورش تمام شده و ۲۰ درصد از محتوای درسی باید در فضای مجازی تدریس می‌شد؛ البته دروس پایه دوازدهم مانند سال‌های گذشته تقریباً به‌طور کامل تدریس شده بود.

اعتدادی خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۳۷۷ واحد آموزشی تعطیل با ۱۲ هزار کلاس درس و ۳۱۴ هزار و ۸۶۵ دانش‌آموز شهر اصفهان نتوانستند با شیوع کرونا عملاً نتوانستند دیگر در مدارس حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه سعی شد عدالت آموزشی در آموزش‌های فضای مجازی در نظر گرفته شود، اضافه کرد: آموزش از طریق فضای مجازی قطعاً برای همه دانش‌آموزان فراهم نشد و در مناطقی از شهر که دانش‌آموزان بضاعت کمتری داشته و دسترسی به گوشی تلفن همراه هوشمند نداشتند، آموزش مجازی دچار مشکل بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: برای دانش‌آموزان حاشیه شهر درسنامه‌هایی توزیع می‌شود، بسته‌های آموزشی برای خانواده‌ها تدارک دیده شده و ۵۸ راهنمای آموزشی در استان و بیش از ۱۰۰ نفر در گروه‌های درسی مختلف در مناطقی که فاقد امکانات بودند تلاش کردند آموزش همه دانش‌آموزان را در کنار دیگر پیش ببرند.

وی گفت: می‌پذیریم که آموزش و پرورش زیرساخت لازم را ندارد و "شاد" اولین تجربه برای آموزش در بستر مجازی بود اما این اقدام به واسطه سعی و تلاش و وقت گذاشتن معلمان مثال‌زدنی بود.

اعتدادی درخصوص امتحانات پایان سال تحصیلی نیز اظهار کرد: امتحانات پایه دوازدهم اگر ملاحظاتی از سوی ستاد ملی کرونا ابلاغ نشود، از ۱۷ خردادماه تا ۱۵ تیرماه حضوری برگزار شده و سه هفته بعد از آن نیز موعد کنکور سراسری خواهد بود.

وی تصریح کرد: در دوره ابتدایی امتحانات توصیفی مبنای ارزیابی آموزگاران خواهد بود و نحوه برگزاری امتحانات متوسط اول نیز تا پایه یازدهم توسط شورای عالی آموزش و پرورش به ستاد ملی کرونا پیشنهاد شده که امروز وضعیت این امتحانات روشن خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: ۵۵ درصد عضویت دانش‌آموزان در نرم‌افزار شاد نشان می‌دهد که هیچ دانش‌آموزی را مجبور به خرید گوشی هوشمند نکرده‌ایم و اگرچه بیش از ۷۰ درصد کلاس‌ها در استان تشکیل شده اما ظرفیت کلاس‌ها به‌طور کامل نبوده است.

وی اظهار کرد: قبل از مطرح شدن نرم افزار شاد، سال گذشته در استان یک سامانه به نام ERP راه‌اندازی شد که قابل دسترسی در تمام سیستم‌ها بود و درس‌ها در تمام پایه‌ها در آن بارگذاری شده و خانواده‌ها اکنون نیز می‌توانند با کدملی دانش‌آموز به محتواهای آموزشی آن دسترسی پیدا کنند.

اعتدادی ادامه داد: دستورالعملی به نواحی آموزش و پرورش شهر اصفهان ابلاغ کرده‌ایم تا خانه به خانه مراجعه کرده و دانش‌آموزانی که در کلاس‌های مجازی حضور ندارند را احصا کنند و دلایل آن را نیز ثبت کنند.

وی درخصوص شهریه مدارس غیردولتی نیز گفت: شهریه مدارس غیردولتی در دو حوزه هزینه می‌شود، بخشی که مربوط به آموزش بود مانند مدارس دیگر آن را در فضای مجازی ادامه خواهند داد و تاکید شده که هیچ آموزگاری از این مدارس اخراج نشود و تاکنون آموزگاری برای دریافت بیمه بیکاری معرفی نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: شهریه‌ای که مربوط به امور فوق‌برنامه می‌شود باید به خانواده‌ها بازگردانده شود.

کد خبر 421844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.