چه کسی در باغ فردوس تاج‌گذاری می‌کند؟

باشگاه سپاهان که دو ماهی است بدون حضور مدیرعامل و توسط سرپرست اداره می‌شود، حالا در آستانه انتخاب مدیرعامل جدید قرار دارد و گزینه‌های مختلفی شانس تصدی این مسئولیت اجرایی را دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با استعفای مسعود تابش از سمت مدیرعاملی سپاهان پس از جریانات دیدار هفته بیستم این تیم مقابل پرسپولیس، منوچهر نیکفر، رئیس هیئت مدیره باشگاه سپاهان موقتاً سرپرست شد تا هیئت مدیره با بررسی کامل به معرفی مدیرعامل جدید بپردازد.

با گذشت دو ماه از این اتفاقات خبرهایی از باشگاه سپاهانی به گوش می‌رسد و به نظر سپاهانی‌ها در صدد انتخاب مدیرعامل جدید تا چند روز آینده هستند. همین موضوع باعث شد تا لیستی از کاندیداها برای تصاحب ریاست اجرایی زردپوشان ردیف شود و رسانه‌ها، به گمانه‌زنی در خصوص جانشین تابش بپردازند.

با وجود سکوت رسانه‌ای سپاهانی‌ها پس از صدور حکم کمیته استیناف، روابط عمومی این باشگاه روز گذشته – شنبه ۱۳ اردیبهشت - دست به کار شد تا فضای رسانه‌ای را به دست گرفته و جلوی شایعات انتخاب مدیرعامل آینده این باشگاه را بگیرد و به هواداران قول داد تا در روزهای آتی، با مدیر جدید باشگاه آشنا شوند.

نیکفر، محتمل‌ترین گزینه

منوچهر نیکفر، یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای تصدی بالاترین مقام اجرایی طلایی‌پوشان دیار زاینده‌رود است. او سابقه طولانی‌ای در سپاهان دارد و ریاست هیئت مدیره این باشگاه اصفهانی را عهده دار است.

نیکفر با استعفای تابش به طور موقت سرپرست امور اجرایی باشگاه شد و حتی شنیده می‌شد صندلی ریاست به مذاق او خوش آمده و فصل بعد، مدیرعامل سپاهان خواهد بود، اما در چند روز اخیر صحبت از انتخاب مدیرعامل شد تا شاید بار دیگر نیکفر به روال همیشگی‌اش به حضور در هیئت مدیره اکتفا کند و قید حضور بر رأس امور اجرایی باشگاه را بزند.

البته شرایط نیکفر نیز برای پذیرش این سمت مهیا نیست. او رابطه خوبی با عظیمیان، مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه دارد، در آبان ماه از سوی مدیرعامل به عنوان مدیر کمیسیون معاملات انتخاب شد. شاید مشغله نیکفر در بخش صنعتی کارخانه، او را از پذیرش این مسئولیت منصرف کند.

ساکت، به دنبال طلوعی دوباره با سپاهان؟

محمدرضا ساکت قطعاً با سپاهان به فوتبال ایران معرفی شد. ۹ سال حضور به عنوان مدیر در رأس سپاهان و در اوج دوران طلایی این باشگاه اصفهانی او را مدیری مطلوب به جامعه فوتبال ایران شناساند.

ساکت پس از سپاهان، به عضویت هیئت رئیسه فدراسیون اسکواش در آمد و در دوران ریاست مهدی تاج بر فدراسیون فوتبال، مدیر تیم‌های ملی از رده‌های پایه تا بزرگسالان شد. او یک سال هم دبیرکلی فدراسیون فوتبال را تجربه کرد، اما قانون منع به کار گیری بازنشستگان، ساکت را از این صندلی جدا کرد تا ابراهیم شکوری به جای او تکیه بزند.

او این روزها با استعفای تاج و تغییر و تحولات در مدیران کلان فدراسیون، رابطه خوبی با سئول‌نشین‌ها ندارد و در حال حاضر، تنها مسئولیت تیم‌های ملی پایه را عهده‌دار است. با این شرایط شاید او بدش نیاید تا دوباره به اصفهان بازگردد و با طلوعی دوباره در سپاهان، توانمندی‌های خود را به دیگران ثابت کند.

با این وجود قانون منع به کار گیری بازنشستگان از سوی وزارت صنایع، سنگ بزرگی پیش پای ساکت برای تکیه دوباره بر صندلی مدیرعاملی سپاهان است. البته محمدرضا ساکت همچنان محبوب سکوهای طلایی رنگ اصفهان است و هواداران با آغوشی باز از بازگشتش، استقبال می‌کنند.

رحیمی، محبوبیت از دست رفته باز می‌گردد؟

علیرضا رحیمی که سابقه ریاست فدراسیون هندبال را در کارنامه دارد، با رفتن ساکت به سپاهان آمد و توانست، به روزهای خوش طلایی‌پوشان ادامه دهد. او یک قهرمانی لیگ و حذفی را همراه با این تیم جشن گرفت و بازیکنان بزرگی را نظیر عقیلی و حاج صفی را دوباره به اصفهان آورد.

با این حال در کارنامه بلند و بالای رحیمی، مدیرعاملی پرسپولیس تهران به چشم می‌خورد که می‌تواند چندان از سوی هواداران سپاهان قابل پذیرش نباشد؛ آن هم در سال‌هایی که جدال این تیم اصفهانی با پرسپولیس به حداکثر خود رسیده‌است. البته مشکلات او برای دومین حضور رحیمی در سپاهان به اینجا خلاصه نمی‌شود و او، همچون ساکت باید با قانون منع به کارگیری بازنشستگان دست و پنجه نرم کند؛ قانونی که هر چند وجود دارد ولی تجربه نشان داده با تفاسیر مختلفی، امکان نادیده گرفتن آن ممکن است.

با تمام احتمالات مختلف، هیچ چیز به طور دقیق مشخص نیست. هیئت مدیره سپاهان در سکوت کامل خبری به دنبال انتخاب مدیری لایق برای چرخاندن امورات باشگاه‌شان است؛ کسی که بتواند آن‌ها را دوباره با جام‌های قهرمانی آشتی دهد، اما برای شناختن مدیرعامل سپاهان باید صبر کرد و دید بالاخره چه کسی بر صندلی حکمرانی ساختمان این باشگاه اصفهانی در باغ فردوس تکیه خواهد زد.

کد خبر 421801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.