پهلوگیری ۳ کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر چابهار

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: از پهلوگیری به صورت همزمان سه کشتی ۶۶ هزار تنی حامل کالای اساسی مورد نیاز کشور در بندر چابهار پهلو گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین شهدادی اظهار کرد: دو کشتی ۶۶ هزار تنی گندم و یک کشتی حامل کالای اساسی جو به وزن ۶۶ هزار تن وارد بندر چابهار شده است که همزمان تخلیه این کشتی‌ها با استفاده از تجهیزات مدرن این بندر آغاز شد.

وی با بیان اینکه میزان بار این کشتی‌ها در مجموع ۱۹۸ هزار تن است، ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های زیرساختی و تجهیزاتی بندر چابهار از مهر ماه سال گذشته شاهد رشد چشمگیر پهلوگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی در این بندر استراتژیک هستیم.

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: با وجود تأثیر ویروس کرونا بر اقتصاد دنیا، رونق تجارت با ورود کشتی کالای اساسی در بندر چابهار ادامه دارد، به گونه‌ای که ابتدای اردیبهشت ماه به صورت همزمان هفت کشتی با ظرفیت ۳۴۰ هزار تن در این بندر بزرگ اقیانوسی پهلوگیری کرد.

شهدادی خاطرنشان کرد: همچنین در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، ورود کالاهای اساسی از طریق این بندر ۳۰ درصد رشد داشته است.

کد خبر 421533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.