پایان فعالیت باغ ‌وحش کرمان/ساخت باغ‌ وحش جدید با مشارکت بخش خصوصی

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان از متوقف شدن فعالیت باغ وحش کرمان خبر داد.

یدالله علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: باغ وحش باید حداقل دو کیلومتر از حریم شهر فاصله داشته باشد، اما باغ وحش کرمان در فاصله ۳۰ تا ۴۰ متری از ساختمان‌های مسکونی و در داخل شهر قرار داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرداری کرمان زمین لازم برای ساخت باغ وحش جدید را در خارج از حریم شهر در اختیار دارد، برای ساخت آن در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم و از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به ایجاد باغ وحش درخواست می‌شود تا در این زمینه با شهرداری کرمان مشارکت داشته باشند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان درباره علت تعطیل شدن باغ وحش کرمان گفت: شرایط زیست‌محیطی مناسب برای گونه‌های جانوری موجود در حیات وحش فراهم نبود؛ ضمن این‌که با توجه به وسعت کم و شیب زیاد باغ وحش، امکان گسترش این مجموعه و فراهم کردن فضای مناسب برای حیوانات نیز وجود نداشت.

علیزاده با بیان اینکه حیوانات باغ وحش کرمان در فضای نامناسب نگهداری می‌شدند، خاطر نشان کرد: اداره‌کل محیط زیست و دامپزشکی نیز مجوز لازم را برای ادامه فعالیت مجموعه باغ وحش صادر نکردند، به علاوه حامیان حیوانات و حیات وحش نیز از وضعیت مجموعه باغ وحش کرمان ناراضی بودند و این موضوع را بارها اعلام کرده‌اند.

وی در خصوص سرنوشت حیوانات موجود در مجموعه باغ وحش کرمان، گفت: تعدادی از حیوانات متعلق به اداره‌کل محیط زیست بود که به این اداره‌کل تحویل داده شد، تعدادی نیز متعلق به شهرداری است که به‌زودی به مراکز مجاز و یا سایر باغ وحش‌های استان تحویل داده می‌شود.

کد خبر 421405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.