۸۷ هزار میلیاردتومان به پروژه‌های عمرانی کشور تخصیص یافت

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امسال ۸۷ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی کشور اختصاص پیدا کرده است، اگر چهارمحال و بختیاری بتواند اعتبار اختصاص یافته به پروژه‌های عمرانی خود را به سرعت جذب و روند اجرایی آن‌ها را تسریع کند، سهم بیش‌تری از این اعتبار می‌تواند دریافت کند.

به گزارش ایمنا، محمدباقر نوبخت ۱۰ اردیبهشت‌ماه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور مدیران عضو شورای ادارای و ستاد اقتصادمقاومتی با بیان اینکه در سفر به چهارمحال‌وبختیاری مصوباتی داشتیم، اظهار کرد: با اعتبارات تخصیص یافته به ۱۴ پروژه مصوب در جلسه قبل باید عملیات اجرایی این پروژه‌ها به پایان می‌رسید، بنابراین باید روند تکمیل این پروژه‌ها تسریع شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص اعتبارات تخصیص یافته به پروژه‌های عمرانی در سال گذشته‌، افزود: اعتبارات لازم با اولویت به پروژه‌های اقتصادمقاومتی که در سال ۹۹ به پایان می‌رسد اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت جغرافیایی چهارمحال و بختیاری، گفت: باتوجه به سردسیر بودن این استان نیاز است اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌های عمرانی در نیمه اول سال اختصاص پیدا کند تا از فرصت فصل تابستان برای انجام پروژه‌های عمرانی استفاده شود، برای افتتاح پروژه‌های عمرانی اقتصاد مقاومتی چهارمحال‌وبختیاری، در آینده‌ای نزدیک به این استان سفر می‌کنم.

نوبخت در خصوص احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکن روستایی ویژه محرومان در چهارمحال و بختیاری که از مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری در تابستان سال گذشته بود، توضیح داد: اگر احداث واحدهای مسکونی پیشرفت خوبی داشته باشد و تعداد قابل توجهی از آن‌ها در ماه‌های آینده به بهره‌برداری برسد اعتبار لازم برای احداث ۲ هزار واحد مسکونی دیگر نیز اختصاص پیدا می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه با تأکید بر استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ برای ایجاد اشتغال در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: اگر مسئولان این استان بتوانند تسهیلات تبصره ۱۸ را به طور کامل جذب کنند، این آمادگی وجود دارد که باقیمانده سایر اعتبارات استان‌هایی که از این ظرفیت استفاده نکرده‌اند را به چهارمحال‌وبختیاری باتوجه به وضعیت استان اختصاص دهیم.

بر اساس گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های اقتصادمقاومتی در چهارمحال و بختیاری نیازمند تلاش بیش‌تر دستگاه‌های متولی است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۶۰ هزار میلیاردتومان اعتبار به طرح‌های عمرانی در کشور اختصاص پیدا کرد، امسال این عدد به ۸۷ هزار میلیارد رسیده است، اگر چهارمحال و بختیاری بتواند اعتبار اختصاص یافته به پروژه‌های عمرانی خود را به سرعت جذب و روند اجرایی آن‌ها را تسریع کند سهم بیش‌تری این اعتبار می‌تواند دریافت کند.

نوبخت در پایان عنوان کرد: آخرین وضعیت از طرح‌های اقتصاد مقاومتی اولویت‌دار در چهارمحال و بختیاری در حوزه اشتغال برای بررسی بیش‌تر به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شود.

کد خبر 421388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.