اجرای موسیقی در ایوان عالی‌قاپو با رعایت پروتکل‌های میراثی انجام شد

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در اجرای موسیقی در ایوان عالی‌قاپو تمام پروتکل‌های حفاظتی میراث فرهنگی رعایت شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته ویژه برنامه "مروارید فیروزه‌ای" که اختتامیه هفته فرهنگی اصفهان و بزرگداشت روز ملی خلیج فارس محسوب می‌شد، در ایوان کاخ عالی قاپو برگزار شد. مهمان ویژه این برنامه، روزبه نعمت‌اللهی و گروه موسیقی او بودند که این افتخار را داشتند تا پس از سال‌ها اولین گروهی باشند که در عالی‌قاپو می‌نوازند و می‌خوانند. این برنامه که به صورت زنده از شبکه‌های مجازی مختلف پخش شد و نگرانی‌هایی در خصوص آسیب احتمالی بر بنا در بین دوستداران میراث فرهنگی به وجود آورد.

علیرضا روحانی درباره چرایی دلیل انتخاب عالی‌قاپو برای برگزاری ویژه برنامه "شب فیروزه‌ای" به خبرنگار ایمنا گفت: حدود ۳۹۸ سال پیش فرمان بیرون راندن پرتغالی‌ها پس از صد سال استیلا در جنوب کشور، در کاخ عالی قاپو توسط شاه عباس به امام قلی خان داده می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان ادامه داد: با همین استناد تاریخی روز دهم اردیبهشت به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است. برای ما مهم بود که در پایان هفته فرهنگی اصفهان به این واقعه مهم که با اصفهان نیز ارتباط دارد اشاره کنیم.

وی با بیان اینکه "حفظ این بنای شکوهمند تاریخی برای ما بسیار با اهمیت بود، تاکید کرد: با همکاری کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان تمام پروتکل‌های حفاظتی مدنظر قرار داده شد. شاید دغدغه برای میراث دوستان ایجاد شده که خودم یکی از همین جمع هستم و سال‌ها نیز برای حفظ میراث، تاریخ و فرهنگ ایران تلاش کرده و خواهم کرد. اما باید اعلام کنم که صداها به خروجی دوربین متصل بود و تنها برای پخش اینترنتی صدابرداری شد.

روحانی در پایان تصریح کرد: هیچ بلندگویی در بنا وجود نداشت و میزان خروجی صدا لحظه به لحظه اندازه‌گیری می‌شد. خبرنگارانی که در بنا حضور داشتند، می‌توانند این صحبت‌ها را تأیید کنند.

کد خبر 421250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.