رونمایی از مجسمه کارگر در منطقه ۵

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: مجسمه فولادی کارگر روز یازدهم اردیبهشت ماه امسال همزمان با روز جهانی کار و کارگر در این منطقه رونمایی می‌شود.

احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به منظور تجلیل از مقام شامخ کارگران تمام عرصه‌های کار، صنعت و تولید و نیز با توجه به استقرار خانه کارگر در محدوده شهرداری منطقه پنج، پیشنهاد ساخت مجسمه کارگر در ابتدای سال ۹۸ مطرح و طرح اولیه و ماکت ارائه شده هنرمند از سوی این شهرداری جهت تصویب و نظارت به هیئت مدیره سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ارسال شد.

وی با بیان اینکه پس از تصویب طرح، ساخت مجسمه تماماً از جنس فولاد با ارتفاع حدودی پنج متر (دو متر پایه و سه متر تندیس) با سطح مقطع یک و نیم متر آغاز شده است، تصریح کرد: این مجسمه در روز یازدهم اردیبهشت ماه سال ۹۹ (اول ماه می ۲۰۲۰ میلادی) همزمان با روز جهانی کار و کارگر رونمایی می‌شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه ساخت این مجسمه با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد ریال و وزن حدودی ۸۰۰ کیلوگرم، ۹ ماه به طول انجامیده گفت: در این تکنیک اجرا سعی بر آن بوده تا از یک سو سختی و رنج کارگران همچنین عرق جبینی که بر پیشانی آنها می‌نشیند و از سوی دیگر قدرت و فعالیت این قشر زحمت کش را به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه پایه مجسمه کارگر جزئی از کانسپت تندیس بوده و صرفاً نقش پایه برای استقرار مجسمه نداشته است، افزود: استفاده از حجم‌ها و خطوط حجیم شکسته و زمختی، استعاره از فضای خشن و سنگینی است که یک کارگر در هر عرصه صنعتی اعم از ساخت و ساز، تولید و… با آن کار می‌کند.

رضایی اظهار کرد: در این تندیس از دو چرخ دنده استفاده شده که با توجه به اینکه اصفهان یکی از قطب‌های صنعتی ایران است، بالطبع اغلب کارگران این شهر در عرصه‌های صنعت تولیدی شاغل بوده که تلاش بر توجه به زحمات این قشر زحمت کش شهرمان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار دیگر مشاغل زحمت‌کش شهرمان در این منطقه از شهر اصفهان در سال‌های آتی، نمادهای دیگری از این مشاغل از جمله نماد معلم جهت استقرار در خانه معلم واقع در خیابان ارتش، نماد سپاه برای استقرار مرکز فرماندهی سپاه صاحب الزمان (ع) و نماد سپاس از قهرمانان سلامت در بیمارستان فوق تخصص الزهرا مورد طراحی قرار گرفته تا به مرحله ساخت و اجرا برسد.

کد خبر 421159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.