اجرای طرح اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کرونا به اصفهان سپرده شد

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: با توجه به نتایج خوب به دست آمده از طرح آزمایشی اهدای پلاسما در مرکز قدس تأمین اجتماعی اصفهان، از این پس این طرح در مرکز اهدای خون خواجو به صورت رسمی اجرا می‌شود.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه اجرای طرح آزمایشی پلاسما درمانی در مرکز قدس تأمین اجتماعی اصفهان به مدت ۱۲ روز اجرا شد، افزود: اصفهان پس از تهران دومین استان پایلوت برای اجرای این طرح بود.

وی افزود: نتایج اولیه به دست آمده از تزریق پلاسمای بهبود یافتگان بیماری کرونا روی افرادی که از نوع مزمن این بیماری رنج می‌برند مثبت ارزیابی شده است و نتایج قطعی آن نیز دو هفته آینده اعلام خواهد شد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس نتایج به دست آمده و میزان استقبال از اجرای این طرح، از این پس اجرای طرح اهدای پلاسما در سازمان انتقال خون پیگیری می‌شود، اضافه کرد: از هفته آینده بخشی در مرکز اهدای خون خواجو در اصفهان برای اهدای پلاسما راه‌اندازی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پلاسما درمانی یکی از ارزان‌ترین روش‌های بهبود بیماران مبتلا به کرونا است، ادامه داد: با اعلام فراخوانی از همه بهبود یافتگان بیماری کرونا در استان اصفهان تقاضا داریم برای استفاده در درمان و بهبود بیماران مزمن مبتلا به این بیماری نسبت به اهدای پلاسمای خود اقدام کنند.

کد خبر 421093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.