پیشرفت ۸۱ درصدی پروژه مرکز همایش‌ها/ بهره‌برداری پایان سال ۹۹

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از پیشرفت ۸۱ درصدی پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها این پروژه تا پایان سال ۹۹ به مرحله بهره برداری می‌رسد.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال گذشته در پروژه مرکز همایش‌ها حدود ۱۶۷ میلیارد قرارداد منعقد شد که در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری ۱۳۰ میلیارد بودجه برای پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای در نظر گرفته شده است، افزود: این پروژه در حال حاضر حدود ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال ۹۹ بهره برداری می‌شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه مرکز همایش‌های امام خامنه‌ای در دو بخش تعریف شده که یکی از این بخش‌ها مرکز همایش‌ها شامل سالن اصلی و سالن‌های جنبی، محوطه، ویلاها، موتورخانه و تأسیسات جنبی است.

وی ادامه داد: مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای دارای یک سالن چند منظوره با ورودی VIP، سن متحرک و پارکینگ اختصاصی است که ظرفیت آن دو هزار و ۴۰۰ نفر با پتانسیل برگزاری همایش‌های بین‌المللی بوده و ۱۲۰۰ نفر می‌توانند به صورت هیئت مستقر و ۱۲۰۰ نفر نیز به صورت تماشاگر در آن حضور یابند.

مظفر مساحت سالن پروژه مرکز همایش‌های امام خامنه‌ای را ۳۱۰۰ مترمربع و ارتفاع آن را بین ۲۵ تا ۵۰ متر عنوان کرد و افزود: این سالن به تمام دستگاه‌ها و لوازم و تجهیزات برگزاری یک سمینار بین‌المللی و مطابق با استانداردهای جهانی مجهز می شود.

وی تصریح کرد: فضای ارتباطی بین سالن اصلی و سالن‌های جنبی پروژه مرکز همایش‌های امام خامنه‌ای با عنوان «فضای کنکورس» به وسعت چهار هزار مترمربع در نظر گرفته شده و محلی برای برگزاری نمایشگاه‌ها و دیدارها است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه یک سالن چندمنظوره برای انجام مراسم پذیرایی یا نمایشگاه با ظرفیت شش هزار نفر در حال احداث است، اظهار می‌کند: سالن برگزاری همایش‌های کوچک امکان پخش نمایش، تئاتر و سمینارهای علمی و کوچک با ظرفیت ۶۰۰ نفر را دارد.

وی افزود: در مجاورت این پروژه هشت ویلای VIP با مساحت ۴۰۰ متری با سبک معماری ایرانی_اسلامی ساخته شده تا مورد استفاده شرکت‌کنندگان در سالن اجلاس باشد.

مظفر گفت: نیمکره سازه پروژه مرکز همایش‌های امام خامنه‌ای نماد شهرت اصفهان به «نصف جهان» است، همچنین در پوسته سالن پروژه نقش و نگاره‌هایی برگرفته از طرح مسجد امام (ره) است و در نما و تزیین فضای کنکورس، شیشه و مس که هنر اصفهان است مورد استفاده قرار گرفته و در بخش‌های دیگر نیز هنر ایرانی- اسلامی و هنر اصفهان بکار رفته است.

کد خبر 420971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمد بیگی IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    سلام.... پس کی ساختمان هتل و تجاریهای سالن اجلاس ساخته میشود؟! کی ازاد سازی تجاریهای کنار خیابان انجام میشود؟! ایا امکان جابجایی دکلهای برق فشار قوی در شهرک شهید کشوری و سالن اجلاس وجمع اوری دپوی سنگ مابین شهرک شهید کشوری و سالن اجلاس وجود دارد؟! لطفا مابین سالن اجلاس و شهرک شهید کشوری را تبدیل به پارکی زیبا برای استفاده عموم قرار دهید....م