۱۱۳۰ زندانی در اصفهان نیاز به کمک مالی دارند

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: یک هزار و ۱۳۰ زندانی جرائم غیرعمد در ستاد دیه و برنامه یک شهر ضیافت در ماه رمضان مشخص شده است همچنین از ابتدای سال تاکنون ۲۰ زندانی در استان با کمک خیران آزاد شده‌اند.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت مرخصی زندانیان، اظهار کرد: دستور تمدید مرخصی زندانیان توسط قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها صادر شده و مراحل این تمدید در حال انجام شدن است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمدید مرخصی زندانیان بر اساس نوع جرم آنها صورت می‌گیرد، افزود: مدت مرخصی برخی جرایم خاص تمدید نمی‌شود هر چند تعداد این دسته معدود است و مرخصی اکثر زندانیان تمدید شده است.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان تصریح کرد: اسامی یک هزار و ۱۳۰ زندانی جرائم غیرعمد در ستاد دیه و برنامه یک شهر ضیافت مشخص شده است تا در ایام ماه مبارک رمضان بتوانیم زمینه آزادی آنها را فراهم کنیم که ۱۶ نفر از این تعداد زندانی خانم هستند.

 وی با بیان اینکه این زندانیان پنج درصد کل زندانیان استان هستند، در خصوص میزان بدهی این تعداد زندانی، اظهار کرد: بدهی یک هزار و ۱۳۰ زندانی که برای آزادی در ماه مبارک رمضان مشخص شده‌اند، ۳۹۰ میلیارد تومان است.

گرجی‌زاده در خصوص آزادسازی زندانیان در سال جدید، گفت: از شروع سال ۹۹ تاکنون علیرغم مشکلات عدیده مردم در خصوص بیماری کرونا توانسته‌ایم ۲۰ زندانی با مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان بدهی را آزاد کنیم که از این رقم ۱۶۰ میلیون تومان از طریق رضایت و گذشت شاکیان تامین شده است.

کد خبر 420910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.