۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
سمیرم قطب صنایع دستی عشایر می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمیرم از برنامه ریزی به منظور تبدیل بخش وردشت سمیرم به قطب صنایع دستی عشایر استان اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، سعید سلیمانیان _امروز هفتم اردیبهشت ماه_ گفت: بخش وردشت با مساحت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر مربع و حدود ۱۴ هزار نفر جمعیت عشایری زادگاه حکیم جهانگیر خان قشقائی بوده و به عنوان یکی از بزرگترین مراکز سکونت ایل قشقائی به شمار می رود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمیرم افزود: این مجموعه همراه با شهر فتح آباد، در شهرستان سمیرم واقع شده و جمع قابل توجهی از عشایر ساکن در این منطقه از هنرمندان صنایع دستی به شمار می روند.

سلیمانیان تاکید کرد: بیش از یک هزار نفر از عشایر هنرمند صنایع دستی ساکن در منطقه عمدتا در رشته بافته های داری شامل گلیم، جاجیم و گبه مشغول به فعالیت هستند، لذا تولیدات این منطقه از چنان شهرتی برخوردار است که در سال ۱۳۹۸ روستای مهرگرد از توابع وردشت سمیرم به عنوان روستای ملی صنایع دستی انتخاب و معرفی شد.

وی تصریح کرد: حضور طولانی مدت عشایر قشقائی در منطقه وردشت همراه با طبیعت منحصر به فرد منطقه شرایط را برای توسعه اقتصادی و فرهنگی منطقه از منظر گردشگری فراهم آورده به نحوی که هم اینک در این منطقه پنج کمپ فصلی عشایری مشغول به فعالیت است.

او گفت: با توجه به وجود عشایر هنرمند در منطقه از یک سو و تردد گردشگران از سوی دیگر، معتقدیم هنوز این منطقه از منظر صنایع دستی به توسعه دست نیافته، لذا برنامه هایی نظیر معرفی الکترونیک محصولات صنایع دستی عشایر قشقائی، شرکت هنرمندان عشایر در نمایشگاه های مختلف به ویژه پس از پایان بیماری کرونا و توسعه تجارت الکترونیک صنایع دستی عشایر در راستای تبدیل منطقه وردشت به قطب صنایع دستی عشایر استان اصفهان را در سال ۱۳۹۹ در دستور کار خود قرار دادیم.

کد خبر 420739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.