تعداد شتاب‌دهنده‌های کشور از ۵۰ واحد عبور کرد

رئیس مرکز شتابدهی و نوآوری معاونت علمی گفت: تعداد شتاب‌دهنده‌های دارای تاییدیه در سال قبل به ۵۵ واحد افزایش یافت؛ پیش بینی می‌شود تعداد آن در سال جاری رشد تصاعدی داشته باشد.

به گزارش  ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی عظیمیان با اشاره به رشد کمی و کیفی تعداد شتابدهنده‌ها، در بازه زمانی ۱۲ ماهه اخیر اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی شتابدهنده‌ها، پیش نیازی اساسی در مسیر افزایش کمی و پویایی استارتاپ‌ها و کسب و پارهای جدید است.

رئیس مرکزشتابدهی نوآوری افزود: تعداد شتابدهنده‌های دارای تاییدیه در سال ۹۸ به ۵۵ واحد افزایش یافت و امیدوار هستیم این رقم در سال جاری با رشد بیشتری همراه باشد.

وی بیان کرد: از جنبه کیفی، مرکزشتابدهی نوآوری یک برنامه منسجم برای ارزیابی مستمر شتاب دهنده‌های فعال در دست اجرا دارد که به صورت دوره‌ای و در پایان هر فصل ارزیابی می‌شود؛ در این برنامه تطبیق اقدامات و عملکرد شتاب دهنده‌ها با برنامه‌های مصوب مرکز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز شتاب‌دهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بسته حمایتی تدوین شده جهت حمایت از فعالیت این مرکز، اشاره کرد و اظهار داشت: این حمایت‌ها از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت تسهیلات و یا حمایت‌های بلاعوض است.

وی افزود:  بسته حمایت مالی در دو بخش تعریف شده است؛  یک سرفصل حمایت مالی شامل تسهیلاتی می‌شود که در قالب تامین هزینه رهن فضای کاری و به صورت قرض الحسنه به آن‌ها پرداخت می‌شود.

عظیمیان در ادامه گفت: همچنین به ازای استارتاپ‌های موفق خروجی از شتابدهنده، مبالغ بلاعوضی نیز به شتاب دهنده‌های عضو مرکز تخصیص می‌یابد که مبلغ مذکور حداکثر برای ۲۰ استارتاپ موفق خروجی پرداخت می‌شود.

کد خبر 420555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.