تجارت الکترونیک، راه نجات صنایع دستی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، تجارت الکترونیک صنایع دستی استان در دوران کرونا و پسا کرونا را به عنوان راه نجات این هنر صنعت معرفی کرد.

به گزارش ایمنا و نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، جعفر جعفر صالحی _امروز چهارم اردیبهشت ماه_ گفت: با توجه به رکود اقتصادی شدید در حوزه صنایع دستی، میزان و چگونگی تعامل اقتصادی تولیدکنندگان صنایع دستی با مشتریان، توسط کارشناسان این حوزه مورد بررسی اجمالی قرار گرفته و مشخص شد که علی رغم تاثیرات منفی این دوران در فروش صنایع دستی، قابلیت های فروش اینترنتی محصولات، خود را نمایان کرده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان افزود: در این دوران سایت های فروش صنایع دستی و پیج های کاری اینستاگرامی فعال در استان اصفهان (۵۶ سایت با فعالیت رسمی در حوزه تجارت الکترونیک) از میزان فروش بیشتری نسبت به دوره های مشابه قبلی برخوردار بوده اند.

جعفر صالحی تاکید کرد: توجه خاص به این حوزه از الزامات سیاست های دولت بشمار می رود و لازم است تحلیل های اصولی بر مواردی همچون نظر سنجی از طریق مراجع ذی صلاح در رابطه با میزان خرید اینترنتی صنایع دستی، تحلیل سلایق مردم در خرید اینترنتی صنایع دستی، بررسی راهکارهای بهبود شرایط پستی و بررسی بهترین شیوه های ایجاد زیرساخت های فروش اینترنتی صنایع دستی در سطح ملی و جهانی مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به موارد ذکر شده امید می رود در آینده فروش اینترنتی صنایع دستی از اقبال بیشتری در کشور برخوردار باشد و تقویت زیرساخت های این حوزه در اولویت حوزه بازرگانی صنایع دستی قرار گیرد.

کد خبر 420285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.