اجرای ۹۵ برنامه متنوع فرهنگی از طریق فضای مجازی/هدیه ویژه شهرداری به شهروندان

شهردار اصفهان با بیان اینکه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان ۹۵ برنامه متنوع توسط حوزه فرهنگی شهرداری اجرا می‌شود، گفت: لایحه‌ای در حال تدوین و ارائه به شورای اسلامی شهر است تا در صورت تصویب، هدیه‌ای به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان و ماه مبارک رمضان در حوزه ساخت و ساز به شهروندان ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی شامگاه چهارشنبه _سوم اردیبهشت ماه ۹۹ _ در برنامه تلویزیونی چهارباغ، با تبریک هفته فرهنگی اصفهان (سوم تا نهم اردیبهشت ماه)، اظهار کرد: به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان ۹۵ برنامه متنوع توسط حوزه فرهنگی شهرداری اجرا می‌شود که امیدواریم شهروندان بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه در شرایط به وجود آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان تشکیل اجتماعات و گردهمایی‌ وجود ندارد، برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان از طریق فضای مجازی ارائه می‌شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: سال گذشته برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان به دلیل وقوع سیل در خوزستان، اهواز و خرم‌آباد، با تغییر رویکرد و شعار "هفته همدلی برای ایران" متناسب با شرایط اجرا شد.

وی تاکید کرد: امسال برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان به صورت مجازی برگزار می‌شود، دعاهای خاصی به مناسبت ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است؛ معتقدیم تهدید ایجاد شده بر اثر بیماری کرونا دنیای شهر را به سمت استفاده هر چه بهتر از ظرفیت فضای مجازی در آینده پیش می‌برد.

شهرداری برای مقابله با کرونا پیشتاز و پیشگام در عرصه عمل

نوروزی با اشاره به اقدامات شهرداری برای مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: از همان ابتدای شیوع این بیماری شهرداری اقدامات زیادی را برای حفظ سلامت شهروندان انجام داده که باید از مجموعه اعضای شورای شهر به واسطه مصوبات کرونایی، مدیران شهرداری به ویژه نیروهای حوزه خدمات شهرداری، آتش نشانان، پاکبانان و حوزه فرهنگی به دلیل ارائه برنامه‌های بسیار خوب قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری برای مقابله با کرونا پیشتاز و پیشگام در عرصه عمل بوده است، افزود: ضدعفونی‌کردن معابر عمومی، اماکن پرتردد، اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها، مترو، ایستگاه‌های اتوبوس از جمله اقدامات انجام شده بشمار می‌رود.

نوروزی خاطرنشان کرد: شهرداری برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی فضای فرهنگی خوبی در شهر ایجاد کرد و تبلیغات وسیعی انجام داد.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ هزار بسته بهداشتی توسط شهرداری تهیه و در مناطق کمتربرخوردار در منازل شهروندان توزیع شد، گفت: در حوزه حمل ونقل عمومی اقدامات خوبی انجام شده به طوری که در حال حاضر فاصله اجتماعی در وسائل حمل نقل عمومی بخوبی رعایت شده و اتوبوس به تعداد کافی در حال سرویس‌دهی به شهروندان است؛ البته انتظار می‌رود شهروندان کرونا را جدی بگیرند زیرا در غیر این‌صورت خطر همه را تهدید می‌کند.

شهردار اصفهان با قدردانی از مشارکت اجتماعی شهروندان برای مقابله با کرونا، اظهار کرد: همه باید همکاری و مشارکت داشته باشند تا بر این ویروس غلبه کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری لایحه ۱۰ میلیارد تومانی را به شورای اسلامی شهر ارائه کرد تا اقدامات لازم برای مقابله با کرونا برای حفظ سلامت شهروندان را انجام دهد، تصریح کرد: در حال حاضر برنامه‌های فرهنگی شهرداری مبتنی بر ارزش‌هایی در راستای حفظ سلامت جسمی، اجتماعی، روانی و معنوی شهروندان است.

نوروزی ادامه داد: خوشبختانه شهرداری برای مقابله با کرونا در این حوزه‌ ها خوش درخشیده چرا که تمام بخش ها و کارکنان در شرایط کرونایی تلاش‌های زیادی انجام دادند که امیدواریم شرایط در شهر هر چه زودتر به حالت عادی بازگردد.

تقویت حس تعلق به شهر در شهروندان

وی گفت: شهر اصفهان را همگان به خاطر تاریخ، قدمت، طبیعت، میراث، هنر و مردم مهمان‌نواز دوست دارند و به این شهر افتخار می‌کنیم، به طوری که یکی از برنامه‌ها و آرزوهای گردشگران جهان دیدن اصفهان است؛ البته این توجهات مسئولیت شهرداری و شهروندان را سنگین‌تر می‌کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه باید حس تعلق به شهر در شهروندان تقویت شود، اظهار کرد: اگر شهر را همیشه پاکیزه و تمیز می‌بینیم، فقط حاصل تلاش پاکبانان شهرداری نیست، بلکه نتیجه مسئولیت‌پذیری شهروندانی است که شهر را کثیف نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروزه زباله‌ها در شهر تفکیک می‌شود، فرهنگ‌سازی و سیاست‌گذاری آن را شهرداری انجام داده و البته مردم نیز همکاری خوبی داشته‌اند.

نوروزی با بیان اینکه ویروس کرونا مناسبات را جابجا کرده و تغییر داده بنابراین باید تکنیک‌های جدید بکار گرفته شود، تاکید کرد: باید مشارکت اجتماعی را تقویت کرده و احساس تعلق در شهروندان را افزایش دهیم.

وی گفت: شهرداری علاوه بر اینکه از طریق فضای مجازی برنامه‌های خوبی برای شهروندان برگزار کرده، مشارکت مردم را با اجرای برنامه‌ای تحت عنوان "شنبه های خلاق" جلب کرده است.

ارتقای جایگاه شهر با مشارکت شهروندان 

شهردار اصفهان افزود: از طبقه خلاق و افراد صاحب ایده خواسته شده در برنامه شنبه‌های خلاق ایده‌های خود برای مدیریت شهری در مواجهه با وضعیت کرونایی را مطرح کنند، البته شنبه آینده نیز برنامه جدیدی برگزار خواهیم کرد زیرا این مشارکت‌ و همکاری‌ها می‌تواند جایگاه شهر را ارتقا دهد و خدمات بهتری را به مردم رسانده و زندگی را برای مردم آسان‌تر کند.

وی خواستار تعامل هر چه بیشتر شهروندان با شهرداری در شرایط کرونایی شد و تاکید کرد: اگر شهرداری به صورت شبانه‌وزی در حال تلاش است، مهمترین هدف آن حفظ آرامش و آسایش شهروندان است.

نوروزی با تقدیر از کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در این شرایط کرونایی، گفت: جبهه اول مقابله با کرونا کادر درمانی هستند و همه به عنوان پشتیبان یاری‌دهنده آنها هستیم.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های شهرداری در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: لایحه‌ای در حال تدوین و ارائه به شورای اسلامی شهر است تا در صورت تصویب هدیه‌ای به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان و ماه مبارک رمضان در حوزه ساخت و ساز در شهر به شهروندان ارائه شود.

شهردار اصفهان از انبوه‌سازان و سرمایه گذاران در زمینه ساخت و ساز در بخش‌های مختلف دعوت به مشارکت کرد تا با کمک آنها به زیبایی‌های شهر اضافه شده و توسعه پایدار شهر رقم بخورد.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود همه برای ساختن بهتر شهر هم پیمان شوند، زیرا میراث‌دار تاریخ کهن هستیم و در بستر تاریخ این شهر گام به گام رشد کرده و باید همان مسیر را ادامه داد تا شأن و کرامت مردم حفظ و آسایش آنها فراهم و هر روز به تعداد علاقه مندان به اصفهان اضافه شود.

کد خبر 420222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.