اجرای طرح‌ حفظ سوره یس برای مددجویان بهزیستی

مسئول امور فرهنگی سازمان بهزیستی گفت: به دلیل محدویت اجرای برنامه‌های فرهنگی به طور حضوری طرح حفظ سوره مبارکه یس و اجرای برنامه‌ اذان‌گاهی با در نظر گرفتن محدودیت‌ها در ماه رمضان برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از سازمان بهزیستی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی سیدمحمدی، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و محدودیت‌های شیوع کرونا در برگزاری برنامه‌های قرآنی برای مددجویان بهزیستی، اظهار کرد: طرح حفظ سوره یس را برای مددجویان بهزیستی شامل افراد بی‌سرپرست، کودکان مراکز شبانه‌روزی، معلولان و پرسنل سازمان طراحی کرده‌ایم و این گروه‌ها تا خردادماه سال جاری، فرصت دارند طبق دستورالعمل ابلاغ شده این سوره را حفظ کنند.

وی افزود: به ۲۰۰ نفر از افرادی که موفق به حفظ این سوره شوند، پس از داوری ۵۰۰ هزار تومان جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت که تمام مراحل اجرای این طرح به صورت مجازی انجام خواهد شد.

مسئول امور فرهنگی سازمان بهزیستی از اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان در دو مرکز بزرگ نگهداری از مددجویان بهزیستی خبر داد و تصریح کرد: بر اساس این طرح با هماهنگی مرکز فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، برنامه‌ اذان‌گاهی اجرا می‌شود و تیمی از قاریان در فضای باز مراکز(وارد ساختمان مراکز نمی‌شوند) به نحوی که ساکنان مرکز بتوانند از پنجره و یا در محوطه باز مرکز شاهد اجرای این برنامه باشند، اذان ظهر را قرائت می‌کنند.

وی اظهار کرد: قرائت قرآن و اجرای تواشیح اسماءالله نیز از دیگر برنامه‌های این طرح است و تلاش می‌کنیم تعداد مراکزی که این طرح در آنها اجرا می‌شود را افزایش دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدی به محدودیت‌های پیش آمده برای برگزاری جشن نیمه شعبان نیز اشاره کرد و گفت: بر همین اساس با هدف ارتقای اطلاعات مددجویان در زمینه مهدویت جلسات گفتمان، پرسش،  پاسخ و پاسخگویی به شبهات از طریق فضای مجازی برای مددجویان بهزیستی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مقدمات این طرح انجام شده و به زودی اجرا می‌شود، گفت: با همکاری مرکز مهدویت اساتید این مرکز در ساعات برگزاری جلسه به صورت زنده به سؤالات مطرح شده پاسخ می‌دهند.  

کد خبر 420131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.