در اجرای معماری اصیل موفق نبوده‌ایم

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اهواز گفت: چند مرتبه در جلساتی که با مشاوران شورا در حضور معاونان شهرداری برگزار شده، بحث نما و منظر مطرح شده است اما به نظرم با تمام این تلاش‌ها، اقدامات انجام شده چندان موفقیت آمیز نبوده است.

محمدجعفر فلسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، وضعیت توجه به لحاظ معماری اصیل در شهر اهواز را رضایت‌بخش ندانست و اظهار کرد: در شهر اهواز یکی از چالش‌هایی که همچنان با آن روبه‌رو هستیم معماری شهر در ابعاد مختلف است.

وی افزود: از دو منظر ایرانی و اسلامی، طرح‌های معماری در شهر اهواز دچار اشکالاتی است که مهم‌ترین آن مربوط به نما و منظر بناها می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: چندین مرتبه در کمیته نما و منظر، خواستار دقت بیشتر تصمیم‌گیران در خصوص رعایت مبانی اصیل معماری و اتخاذ رویکرد مناسب در این زمینه شده‌ایم.

وی ادامه داد: چند مرتبه در جلساتی که با مشاوران شورا در حضور معاونان شهرداری برگزار شده، این بحث مطرح شده است اما به نظرم با تمام این تلاش‌ها، اقدامات انجام شده چندان موفقیت آمیز نبوده است.

فلسفی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون برای اجرای پروژه‌های ساختمانی سطح شهر، چهارچوب مشخص وجود دارد که بر مبنای آن ساخت‌وساز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه معماری در کلانشهر اهواز در سال‌های اخیر بیشتر جنبه توسعه‌ای داشته، اضافه کرد: برای بازگرداندن معماری اصیل به بافت شهری اهواز، طرح مشخصی وجود نداشته و مبنای علمی نیز دردست نیست.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اهواز خاطرنشان کرد: در زمینه حفظ و احیای بافت تاریخی و ارزشمند شهر اهواز نیز همچنان دچار ضعف‌های زیادی هستیم.

کد خبر 420079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.