توسعه فضای سبز ارتفاعات جنوبی مشهد در اولویت فعالیت‌های سال ۹۹

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: توسعه کمربند سبز جنوبی با ایجاد طرح‌های آبخیزداری، ایجاد تفرجگاه‌های طبیعی و کاشت درخت، یکی از اولویت های این معاونت در سال ۹۹ خواهد بود.

به گزارش ایمنا، مهدی یعقوبی در حاشیه بازدید از فضای سبز جنوبی شهر مشهد اظهار کرد: باتوجه به اینکه کمربند ‌سبز جنوبی از طبیعت زیبایی برخوردار است و مورد توجه شهروندان و طبیعت‌دوستان قرار دارد، لذا شهرداری مشهد اهتمام ویژه‌ای به توسعه طبیعی این منطقه در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری دارد و در خصوص توسعه و بهسازی آن، گام‌های بسیار خوبی برداشته شده است.

وی افزود: گسترش فضای سبز در این محدوده طی سال‌های اخیر، باعث احیای بسیاری از چشمه‌های این منطقه و توسعه اکوسیستم گیاهی و جانوری آن، به ویژه در دره‌های کمربند سبز شده است.

یعقوبی با بیان اینکه غالب درختانی که در این عرصه کاشته شده، از گونه‌های کم آب طلب، بومی و همچنین از درختان میوه‌دار است، افزود: در سال گذشته۵۲۴ هکتار درختکاری درعرصه‌های کمربند سبز با اولویت ضلع شمالی و جنوبی ارتفاعات جنوبی در دستور کار قرار گرفت که در مجموع ضمن تکمیل فضاهای خالی عرصه‌های درختکاری قبلی، بیش از ۲۸۹ هکتار توسعه در کمربند سبز جنوبی صورت پذیرفت.

وی تصریح کرد: توسعه کمربند سبز جنوبی با ایجاد طرح‌های آبخیزداری، ایجاد تفرجگاه‌های طبیعی و کاشت درخت، یکی از اولویت های معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد در سال ۹۹ خواهد بود.

کد خبر 420058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.