مقامات بهداشت گواتمالا متهم به کلاهبرداری در دوران کرونا

گروهی از مقامات رسمی اهل کشور گواتمالا با همکاری هم دست به کلاهبرداری از بودجه دولت در دوران شیوع ویروس کرونا زدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در چند روز اخیر گروهی از مقامات رسمی گواتمالا برای اختلاس از بودجه دولت نقشه‌هایی کشیده بودند که رودولف گلدامز، معاون فنی وزارت بهداشت و هکتور ماروکین، معاون اداری وزارت بهداشت نیز به دنبال این اتفاق از سمت خود برکنار شدند. البته هنوز شواهد کافی مبنی بر مشارکت این دو فرد در توطئه فوق وجود ندارد چرا که دولت از نام بردن متهمان خودداری کرده است، با این حال درست همزمان با وقوع توطئه اختلاس از بودجه دولت، این دو معاون نیز از کار خود برکنار شدند.

گلدامز و مار و کین تا کنون هیچ سخنی از علت اخراج شدن خود بر زبان نیاورده‌اند و سخنرانان وزارت بهداشت نیز اعلام کرده‌اند که موضوع تحت تحقیقات قضایی است و تا اثبات نشدن کامل آن اطلاعات جدیدی در اختیار مردم قرار داده نخواهد شد. این در حالی است که تاکنون دولت نام افراد متهم را فاش نکرده است اما از مشارکت هشت نفر از کارکنان رسمی دولت در بخش وزارت بهداشت در توطئه اختلاس از بودجه دولت و اخراج شدن فوری آن‌ها سخن گفته است.

تاکنون تعداد ۳۱۶ نفر از مردم گواتمالا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از این تعداد هشت نفر جان خود را از دست داده‌اند. اولین فرد آلوده به کووید-۱۹ در تاریخ سیزدهم مارس شناسایی شد و در کم‌تر از یک هفته بعد مقامات عالی رتبه وزارت بهداشت کشور در دو قرارداد عمومی به بهانه خرید دارو تصمیم به اختلاس از منابع مالی دولت گرفتند. اقدامات شرم‌آور این گروه تبهکار از هجدهم مارس آن‌هم در زمان ظهور ویروس کرونا در کشور و افزایش نگرانی دولت و مقامات ارشد اتفاق افتاد.

دادستان ویژه مبارزه با فساد اداری گواتمالا تحقیقات جنایی جداگانه ‌ای در مورد رودولف گلدامز انجام داد و به این نتیجه رسید که گلدامز پیش از این نیز از قراردادهای عمومی برای خرید دارو سود برده بود که البته اقدامات او در این زمینه توسط قانون متوقف شده بود.

رئیس بخش حقوق بشر گواتمالا خواهان اخراج شدن هوگو مونروی ( وزیر بهداشت کشور گواتمالا) شد چرا که از نظر او مدیریت ضعیف مونروی آن‌هم در زمان بحران ویروس کرونا منجر به ارتکاب جرم بسیاری از کارکنان وزارت بهداشت شده است. عدم تمرکز هوگو مونروی بر انجام آزمایشات لازم برای تشخیص کووید-۱۹ و همچنین کوتاهی او در ارائه خدمات و تجهیزات لازم به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها از جمله بهانه‌های دیگر رئیس حقوق بشر برای اخراج شدن او بود.

کد خبر 420045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.