نصب یکصد گراوسیس در منطقه کوهستانی صفه

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: درحال حاضر یکصد عدد گراوسیس با صرف ۱۰ میلیون تومان هزینه در منطقه کوهستانی صفه به عنوان پایلوت قرار گرفته و در صورت موفقیت‌آمیز بودن تعداد آنها افزایش خواهد یافت.

فروغ مرتضایی نژاد ظهر امروز_سه‌شنبه دوم اردیبهشت ماه ۹۹_ در حاشیه آیین کاشت درخت با فناوری گراوسیس در پارک کوهستانی صفه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: باتوجه به تأکید مقام معظم رهبری و سیاست کلی امسال مبنی بر استفاده از توان شرکت های دانش بنیان، تاکنون شرکت‌های زیادی در بخش فضای سبز با این سازمان همکاری داشتند.

وی افزود: یکی از موارد پیشنهادی توسط شرکت دانش بنیان زیست فناوری سپهر باختر روش کاشت گراوسیس بود تا بتوانیم بدون استفاده از آب و سیستم های آبیاری درختان مقاوم به خشکی را کاشت کنیم.  

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به روش اجرای تکنولوژی گراوسیس، خاطرنشان کرد: گراوسیس تجهیزی از جنس پروتیلن است که داخل آن ۶۰ لیتر آب ذخیره و نهال در مرکز آن این کاشته می‌شود و البته برخی الزامات باید رعایت شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین نکته برای موفقیت در اجرای طرح گراوسیس، انتخاب نوع گونه گیاهی است که باید متناسب با بارش و یا نوع خاک منطقه باشد و نمی‌توان در شهر اصفهان در هر حالتی از پروژه گراوسیس استفاده کرد بلکه باید گونه گیاهی یا درخت استفاده شده با نیاز آبی بالا باشد و حتماً نوع گونه متناسب با بارش و خاک منطقه انتخاب شود.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: تأکید شده پروژه گراوسیس به صورت پایلوت اجرا و معایب آن سنجیده شود، اما در خارج از کشور این روش بسیار موفقیت آمیز بوده است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۰۰ عدد گراوسیس در منطقه کوهستانی صفه به عنوان پایلوت قرار گرفته است، گفت: در این راستا ۱۰ میلیون تومان هزینه شده و چنانچه تا سال آینده نتیجه مثبت داشته باشد تعداد آنها را افزایش خواهیم داد.

کد خبر 419962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.