یک جایزه بین المللی دیگر برای "نیمه شب در چرنوبیل"

کتاب "نیمه شب در چرنوبیل" داستان ناگفته بزرگترین فاجعه هسته‌ای جهان، نوشته آدام هیگینباتم جایزه ادبی معتبر کولبی را برد.

به گزارش ایمنا و به نقل ازنیویورک تایمز،‌ کتاب برجسته هیگینباتم توانست جایزه "ویلیام کولبی" که هر ساله به بهترین کتاب در ژانر نظامی-اطلاعاتی اهدا می شود را از آن خود کند. این جایزه از سال ۱۹۹۹ هر ساله به میزبانی دانشگاه نوریچ برگزار شده و جایزه نقدی آن نیز پنج هزار دلار است.

بسیاری از برندگان این جایزه در همان سال،‌جایزه نوبل ادبیات را نیز برده اند و از همین جهت نشان کولبی برای نویسندگان از اهمیت بالایی برخوردار است. 

در اوایل سال جاری میلادی، "نیمه شب در چرنوبیل" موفق به کسب مدال "اندرو کارنگی" در انجمن کتابخانه های آمریکایی برای تعالی در سبک ناداستانی و همچنین قرار گرفتن در لیست کتاب های منتخب نیویورک تایمز شده بود.

هیگینباتم "نیمه شب در چرنوبیل" را با استفاده از روایت داستان های ناگفته افرادی که شب حادثه هسته ای در شهر پرپیات و نیرگاه هسته ای چرنوبیل بودند نوشته و با افراد مختلفی مصاحبه کرده است. این کتاب که در سبک ناداستان نوشته شده یکی از درخشان ترین ها در نوع خود است.

کد خبر 419918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.