اجرای نقاشی دیواری جایگزینی برای دیوارهای آلوده شهری

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: طرح پاکسازی دیوارهای آلوده شهری در دست اقدام است.

محمدرضا کشاورزیان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت مناسب بودن سیمای شهری که یکی از دغدغه های مهم این سازمان است و با توجه به اهمیت نقش نقاشی‌های دیواری در زیباسازی شهر و تأثیر آنها بر افزایش روحیه شهروندان و ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه، نقاشی‌های دیواری جایگزین زوائد بصری می‌شود.

وی عنوان کرد: نقاشی دیواری می‌تواند زمینه ساز تقویت نگاه و سواد هنری شهروندان و بهبود وضعیت زیبایی بصری شهر شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک تصریح کرد: دیوارهای روبروی سازمان صنعت، معدن و تجارت در خیابان قیام و جایگاه حمل و نقل مسافران شهر مهاجران در خیابان طالقانی نمای بصری نامناسبی داشتند و باعث خدشه وارد شدن بر سیمای شهری در این محدوده ها شده بودند.

وی ادامه داد: چسباندن برچسب های تبلیغاتی، اعلامیه و اطلاعیه های مختلف، دیوار نوشته های نامناسب، بر روی این دیوارها به عنوان زوائد بصری بر روی سیما و منظر شهری تأثیرات منفی زیادی داشت.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: به منظور حذف زواید بصری، طرحی شاد و متنوع برای اجرا روی بدنه این دیوارها انتخاب شد و در کمترین بازه زمانی و با صرف کمترین هزینه ممکن در ١٣٠ مترمربع به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه در این نقاشی دیواری از رنگ‌های شاد و ترکیب هندسی مناسب استفاده شده است، عنوان کرد: تلاش می کنیم در اجرای این نقاشی های دیواری، از رنگ‌های با کیفیت و مناسب استفاده شود تا بتوانیم شاهد ماندگاری بهتری از اینگونه طرح‌ها باشیم.

کد خبر 419863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.