اکران رایگان اینترنتی سه مستند درباره کیارستمی

امکان تماشای رایگان سه مستند "یک گفتگو با عباس کیارستمی"، "نرسیده به درخت" و "آن سوی درختان زیتون" از آثار حمیده شریف‌زاده در شبکه نمایش اینترنتی "هاشور" فراهم شد.

به گزارس ایمنا، مرکز گسترش سینما مستند و تجربی خبر از اکران آنلاین و رایگان سه اثر حمیده شریف‌راد درباره عباس کیارستمی داد. شریف‌راد در این باره اظهار کرد: "خانۀ دوست کجاست؟"، "زندگی و دیگر هیچ" و "زیر درختان زیتون" سه فیلم مهم سینمای عباس کیارستمی هستند و همواره دوست داشتم علاقمندان به این کارگردان، این امکان را داشته باشند که درباره این آثار اطلاعات بیشتری بدست آورند. این بود که این مستندها را روی وب‌سایت هاشور عرضه کردم. البته طی سه سال گذشته بسیاری از سایت‌ها و حتی تلویزیون قصد پخش مستندهای من را داشتند، اما با برخی حذفیات که مورد تایید من نبود.

وی افزود: با توجه به مخاطبان این مستندها که علاقمندان به سینمای عباس کیارستمی هستند و همزمان با شیوع بیماری کرونا که باعث خانه‌نشینی مردم شده، احساس کردم زمان مناسبی است که سه فیلم مستندم یک گفتگو با عباس کیارستمی، نرسیده به درخت و آن سوی درختان زیتون به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار داده شوند و این امکان تا روز ۱۷ اردیبهشت‌ماه روی شبکه نمایش درخواستی هاشور فراهم شده است.

شریف‌راد در خصوص مستند یک گفتگو با عباس کیارستمی، اظهار کرد: از سال ۸۱ که در کلاس‌های انجمن سینمای جوان شرکت داشتم و با آقای کیارستمی آشنا شده بودم، شروع به کار درباره‌ی ایشان کردم. با آقای کیارستمی مصاحبه‌ای درباره تمامی آثارشان انجام دادم و ایده‌ام این بود که بدون استفاده از تصویر، حرف‌هایشان روی تصاویر فیلم‌هایشان قرار گیرد.

وی با اشاره به ادامه مصاحبه‌هایش با عباس کیارستمی در سال ۸۶ عنوان کرد: هرجایی که وی برای ساخت فیلم می‌رفت، من هم با ایشان همراه شده یا تنها به لوکیشن می‌رفتم و در این مدت با حدود ۴۰۰ نفر از افرادی که در پروژه‌های ایشان حضور داشتند مصاحبه کردم. در همین راستا سفری به رودبار داشتم و در این سفر به دنبال تک‌درخت فیلم‎های کیارستمی بودم و همان جا ایده ساخت نرسیده به درخت به ذهنم رسید. فیلمی درباره عباس کیارستمی و تک درخت معروف فیلم‌های خانه دوست کجاست؟، زندگی و دیگر هیچ و زیردرختان زیتون که به سه‌گانه‌ی کوکر شهرت دارد.

مستندهای یک گفتگو با عباس کیارستمی، نرسیده به درخت و آن سوی درختان زیتون به کارگردانی حمیده شریف‌راد تا تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۹۹ به صورت رایگان بر روی شبکه نمایش درخواستی هاشور به نشانی https://hashure.com در دسترس علاقمندان است.

کد خبر 419784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.