تخت جمشید در صد سال پیش به چه شکل بود؟ + فیلم

به تازگی فیلمی قدیمی از تخت جمشید منتشر شده که برخی آن را مربوط به پیش از کاوش ها در این منطقه و مربوط به حدود ۱۰۰ سال پیش می دانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا،‌ تخت جمشید را می توان مهم ترین اثر بر جا مانده از بزرگترین پادشاهی سرزمین پارس یعنی هخامنشیان دانست. سایت باستانی که بسیاری از مردم دنیا آرزوی دیدنش را دارند و تبدیل به نماد این تمدن شده است. این روزها فیلمی برای اولین بار از تخت جمشید در فضای مجازی دست به دست می شود که احتمالا شکل و شمایل این کاخ را پیش از کاوش ها نشان می دهد.

از ظاهر خودرو قدیمی که برای یک بار در قاب دوربین ظاهر می شود و همچنین نوع پوشش افراد می توان گفت که این تصاویر در حدود صد سال قبل گرفته شده است. در بخش هایی از این ویدیو شگفت انگیز نوشته های درباره تاریخ و چگونگی تخریب این اثر به دست اسکندر مقدونی دیده می شود. به همین دلیل می توان حدس زد که احتمالا کاوش گران پیش از کاوش های باستان شناسی این فیلم را گرفته اند.

چنین فیلم هایی سال ها جنبه آموزشی و تبلیغی هم داشته و می توان حدس زد که کاوشگران غربی تصاویر تخت جمشید را در دانشگاه ها نمایش می‌داده‌اند. در هر صورت این فیلم کمتر از دو دقیقه ای شکل و شمایل کاخ های هخامنشی فارس را در ۱۰۰ سال پیش به خوبی نشان می دهد.

کد خبر 419708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.